A kljub poročanju časopisa Delo, da se obetajo velike spremembe v načinu izbora slovenskega predstavnika na izboru najboljše pesmi Evrovizije, v Razvedrilnem programu RTV Slovenije zatrjujejo, da je še prezgodaj govoriti o spremembah zasnove Eme.
Najprej so na vrsti AteneEkipa, ki vsako leto pripravi slovenski nacionalni izbor, bo vso energijo najprej usmerila v priprave na nastop v Atenah. Obenem pa bo spremljala izbore v drugih državah, da bi morebiti odkrila boljšo formulo od slovenske. Zagotovo bo ekipa o prihodnji Emi spregovorila že pred poletjem. Po besedah odgovornih bodo v Razvedrilnem programu do začetka poletja pripravili pravilnik izbiranja prijavljenih skladb za sodelovanje na izboru predstavnika RTV Slovenije.
Čeprav njihovo mnenje ne bo vplivalo na oblikovanje izbiranja slovenskega "glasbenega ambasadorja", pa smo za mnenje o glasovanju na Emi vseeno povprašali nekaj tistih, ki so že vsaj enkrat trepetali pred razglasitvijo zmagovalca. Kot smo pričakovali, se mnenja o najbolj ustreznem načinu glasovanju med zmagovalci in poraženci močno razlikujejo.
Stroka mora ostati
Tudi mnenja nekdanjih dam Eme, Nuša Derenda, Tanja Ribič in Marlenna iz skupine Sestre, niso povsem enotna. Marlenna, navdušena nad letošnjim zmagovalcem, ki ga je zaradi njegovega vsestranskega talenta poimenovala celo "wunderkind" (čudežni otrok), prisega na strokovnost. Le moč strokovne žirije lahko zagotovi, da bo na evropski izbor odpotovala kakovostna skladba. Tudi Nuša Derenda, ki je zadovoljna s trenutnim načinom glasovanja, meni, da je sodelovanje strokovne žirije smiselno. Ta naj bi prinesla "korekcijo" odločitve občinstva, ki je izraz lokalnega okusa; drugače od občinstva naj bi strokovna žirija poznala tudi trende v tujini in tako skušala izbrati skladbo, ki bi lahko navdušila tudi glasovalce iz tujih držav.
Kako do strokovnosti?
Nekoliko drugačno formulo je predlagala Tanja Ribič, ki meni, da sedanji konglomerat glasu občinstva in strokovne komisije ni primeren. Odloča naj ali mnenje ljudstva ali strokovni kriteriji. Ribičeva pa je še namignila, da bi bilo v glasovanje primerno vrniti glasove radijskih postaj, kar je predlagala tudi Katarina Habe iz skupine Katrinas. Slednja sicer "navija" za ohranitev prisotnosti strokovne komisije, vendar pa naj bo ta zares strokovna in naj tudi presoja kakovost glasbe, aranžmaja, izvedbe, besedila in celostnega nastopa. Imena članov žirije bi po mnenju Habetove morala biti tudi vedno javno objavljena; že zato da bi vsak član komisije stal za svojo odločitvijo.
Letošnji sodniški zbor
Kdo so bili torej člani strokovne žirije na letošnji Emi? To so bili Martin Žvelc, glasbeni producent in sodelavec pri projektih tekmovanj za pesem Evrovizije, Nataša Assejev, prva urednica Eme in večletna spremljevalka tekmovanj za pesem Evrovizije, Cole Moretti, zmagovalec slovenskega izbora za pesem Evrovizije 1993, Dragan Trivič, vodja pravne službe RTV-ja in glasbenik, in Črt Sojar Voglar, glasbenik in član Društva slovenskih skladateljev.
Ljudski junaki menijo drugače
Drugačno mnenje od treh zmagovalk in Katarine Habe pa je prepričanje glasbenih junakov zadnjega leta in pol, skupine Atomik Harmonik, in Saše Lendero. Ker tudi na tekmovanju za najboljšo pesem Evrovizije zmagovalca izbira občinstvo sodelujočih držav, bi morali tudi slovenskega predstavnika izbrati ljudje.
Tako kot so različna mnenja sodelujočih, so zagotovo različna tudi mnenja ljudi, ki vsako leto spremljajo pot slovenskega predstavnika na največjem evropskem glasbenem festivalu. Ne glede na to kako - če sploh - se bo spremenil način izbire slovenskega predstavnika, nikoli ne bodo vsi zadovoljni.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje