Delo je svetovno premiero dočakalo v izvedbi Filharmoničnega orkestra, Slovenskega komornega zbora in zbora Consortium musicum. Dirigentsko paličico je v rokah držal George Pehlivanian, ki mu je španski avtor delo tudi posvetil, solist koncerta pa je bil violončelist Igor Škerjanec. Tudi drugi del koncerta je bil špansko obarvan, saj sta na spored, ki ga bodo glasbeniki ponovili danes ob 19.30, uvrščeni še Ljubezen čarovnica Manuela de Falle in Don Kihot, op. 35 Richarda Straussa.
Svetovno gledališče s konca tisočletjaTomas Marco je nameraval simfonijo za mešani zbor in orkester končati do konca prejšnjega tisočletja, a je bil z delom s podnaslovom Comoedia Millenni zadovoljen šele lani. Pri komponiranju skladatelj ni uporabil Dantejeve pesnitve Božanska komedija, na katero namiguje podnaslov, ampak gre za "analogijo, sugestijo, ki si upa ujeti konec tisočletja v nekakšno veliko svetovno gledališče", kot je delo označil avtor sam.
Ciganske scene iz Andaluzije
Premierni izvedbi Marcovega dela je sledil izlet v špansko zgodovino. Poslušalci so se najprej ustavili v začetku prejšnjega stoletja, ko je po navdihu, ki mu ga je dala ciganska plesalka Pastora Imperio, pod peresom Manuela de Falle nastalo delo Ljubezen čarovnica - baletna suita. V njej je avtor povezal posamezne dele baleta, ki ga prevevata strast in mistika, in nastale so ciganski prizori iz Andaluzije. Prek glasbe so poslušalci spoznali, kakšne so tipične španske značajske poteze in razpoloženja, kot so značilni za folkloro, le da si je de Falle vzel umetniško svobodo in jih nekoliko preoblikoval.
Straussov Don Kihot
V tretjem delu koncerta pa je do izraza prišlo mojstrstvo Igorja Škerjanca, ki se je prelevil v Don Kihota. Delo o nesrečnem vitezu je leta 1897 po Cervantesovi literarni predlogi ustvaril Richard Strauss in nastala simfonična pesnitev spada med vrhunce programske glasbe.
Poslušate ga lahko tudi na zgoščenki
43-letni Škerjanec je član Komornega godalnega orkestra Slovenske filharmonije od leta 2002. Kot solistični čelist je z orkestrom Slovenske filharmonije posnel zgoščenko s koncerti Haydna, Elgarja in Saint-Saaensa. Za poustvarjanje del največjih skladateljev se je izobraževal najprej pri očetu Cirilu Škerjancu, nato pa na glasbeni akademiji v Detmoldu v razredu profesorja Andrea Navarre, na podiplomskem študiju in na mojstrskih tečajih pri Danielu Shafranu in Borisu Pergamenschikovu v Grožnjanu, Sionu in v Sieni.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje