Sklepno dejanje glavnega dela Godibodija pa bo pripadlo generacijsko pisani dolenjski zasedbi El Kachon, ki bo s ploščo Svet dovoljenih laži spomnila na blues in rock sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Foto: Godibodi
Sklepno dejanje glavnega dela Godibodija pa bo pripadlo generacijsko pisani dolenjski zasedbi El Kachon, ki bo s ploščo Svet dovoljenih laži spomnila na blues in rock sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Foto: Godibodi

Razviti bi morali strokovno kritiko ter izpostaviti dobre in konstruktivne projekte oziroma kritizirati slabe. Strokovno in organizacijsko bi morali podpirati kulturne projekte, ki imajo tudi izvozni potencial, in jim pomagati, ter razmisliti in preveriti, za kaj se uporablja javni denar, namenjen glasbeni umetnosti. Po drugi strani bi morali optimizirati delovanje kolektivnih organizacij, kjer bi morala obstajati popolna transparentnost za člane, skupne strokovne službe, sezname predvajanih skladb, baze, položnice in podobno.

umetniški vodja festivala Janez Dovč o spremembah, ki bi bile dobrodošle za slovensko glasbeno sceno
Janez Dovč
"Imamo štiriletno podporo ministrstva, kar pomeni, da imamo še naslednje leto na voljo 10.000 evrov za festival. Potem imamo še sponzorja - Sazas, in to so vsa sredstva od drugje. Na Mestni občini Ljubljana nas spet niso podprli, med drugim z utemeljitvijo, da imamo preveč raznovrsten program," pravi Janez Dovč, gonilna sila festivala Godibodi. Foto: RTV SLO

Janez Dovč, ki organizira festival Godibodi in je njegov umetniški vodja, velja za enega tistih mlajših slovenskih glasbenikov, ki se zase in za svoje kolege trudi ustvariti boljše razmere, da bi njihova, v večini občil največkrat prezrta ustvarjalnost dosegla več poslušalcev. S tem namenom se poleg organizaciji festivala posveča tudi izdajanju plošč.

Godibodi bo letos v treh večerih na letnem vrtu ljubljanskega hostla Celica predstavil šest zasedb, kot vseslovenski festival pa bo v tem mesecu izbrano glasbo ponesel še v devet slovenskih krajev.

Letošnji Godibodi bo segel še v Koper, Kranj, Maribor, Novo Gorico, Novo mesto, Piran, Sežano, na Vrhniko in v Žalec. Poleg omenjenih nastopajočih bodo v teh krajih spoznali še nekatere glasbenike, ki so pravkar dočakali izdaje pri Celinki, a niso bili uvrščeni v osrednji ljubljanski festivalski program.
Celotni program letošnje izvedbe festivala, ki bo potekala med 2. in 4. junijem, si lahko pogledate na tej povezavi.

Festival bo tudi tokrat predstavil svežo domačo glasbo, ki je pravkar izšla na ploščah pri založbi Celinka, ki skupaj z zavodom Godibodi stoji za festivalom.

"Menim, da bi bilo treba /.../ zmanjšati DDV za nosilce zvoka s slovenskimi vsebinami ter urediti okolje tako, da bi se razmerje reproducirane in žive glasbe spremenilo v korist živih nastopov. Predvsem pa dati več prostora živi glasbi, koncertom. Kot glasbenik lahko zagotovim, da je glasba v živo še vedno najbolj izvirna in najbolj odžeja," izpostavlja Dovč glede stanja glasbene scene.

Šaljivi kantavtorski pop rock za začetek
Letošnji festival bosta odprli ajdovska skupina ElaBanda s šaljivim kantavtorskim poprockom, zbranim na albumu Facka, ter Indo-Balkan project z indijskimi in slovenskimi glasbeniki, med katerimi je tudi pevka Nika Solce, ki so na albumu Zamee prepletli slovensko, indijsko in balkansko glasbo.

V petkovem večeru bo skupina Radio Mondo predstavila album Zgodbe za dva, na katerem je ujela pretežno ljubezenske zgodbe. Sledila bo festivalska produkcija Mistika, Terrafolk in Simbolični orkester, za katero je kitarist Danijel Černe aranžiral svoje skladbe, ki niso bile nikoli posnete, za več glasbenikov, več skladb bo zazvenelo s flavto kot solističnim instrumentom.

Ljudska glasba iz različnih predelov države
Sobotni koncertni večer bo predstavil skupino Ethnotrip, spoj prekmurskih glasbenikov iz različnih zvrsti, ki so na albumu Kdo bo pil iz bistrega studenca? povezali ljudsko glasbo iz različnih predelov Slovenije, držav nekdanje Jugoslavije, Madžarske in Rusije.

Sklepno dejanje glavnega dela Godibodija pa bo pripadlo generacijsko pisani dolenjski zasedbi El Kachon, ki bo s ploščo Svet dovoljenih laži spomnila na blues in rock sedemdesetih let preteklega stoletja.

Koncerte bodo znova upodobili študenti likovne akademije, v spremljevalnem delu pa bo festival ponudil predavanji na temo jezika, pogovor o koncertnem založništvu ter skladateljsko delavnico, namenjeno otrokom, starejšim od osmih let.

Razviti bi morali strokovno kritiko ter izpostaviti dobre in konstruktivne projekte oziroma kritizirati slabe. Strokovno in organizacijsko bi morali podpirati kulturne projekte, ki imajo tudi izvozni potencial, in jim pomagati, ter razmisliti in preveriti, za kaj se uporablja javni denar, namenjen glasbeni umetnosti. Po drugi strani bi morali optimizirati delovanje kolektivnih organizacij, kjer bi morala obstajati popolna transparentnost za člane, skupne strokovne službe, sezname predvajanih skladb, baze, položnice in podobno.

umetniški vodja festivala Janez Dovč o spremembah, ki bi bile dobrodošle za slovensko glasbeno sceno