Na letošnjem drugem koncertu, ki bo v petek, 25. novembra, ob 19.30 v uršulinski cerkvi sv. Trojice v Ljubljani, se bo predstavila organistka mariborske stolnice in diplomantka Univerze za glasbo in uprizoritvene umetnosti v Gradcu Tjaša Drovenik Adamec.
Izbrala je dela skoraj pozabljenega slovenskega skladatelja Ignacija Hladnika, od čigar smrti letos mineva 90 let, ter Maxa Regerja, nemškega romantika in enega glavnih stebrov orgelske glasbe. Skladatelja sta bila sodobnika, združujejo ju tudi prvine njunih kompozicijskih slogov.
Ignacij Hladnik je kot skladatelj romantične glasbe privzel takratne sodobne kompozicijske tehnike, meje tonalnosti pa je zelo razširil – to je hkrati značilno za kompozicijski slog Maxa Regerja, čigar dela pogosto vključujejo klasične elemente po zgledu Beethovna in Brahmsa, razširjene harmonske strukture Liszta in Wagnerja. Kot Reger v Nemčiji je tudi Hladnik v Sloveniji v času življenja slovel kot orgelski virtuoz – še posebej se je posvečal pedalni tehniki; njegovih Pet slavnostnih iger za orgle, op. 61 je bilo sprejetih celo v katalog Cecilijinega društva v Regensburgu.
Hladnikove orgelske kompozicije danes redko slišimo, sploh pa ne v imenitni družbi tako svetovljanskih glasbenih ustvarjalcev, kot je Max Reger. Koncert ima posebno umetniško vrednost, saj bodo nekatere skladbe Ignacija Hladnika zazvenele prvič, koncertantka Tjaša Drovenik Adamec jih bo izvedla na historičnih orglah uršulinske cerkve sv. Trojice, ki so delo slovenskega orglarskega mojstra Franca Goršiča in slovijo po mehkem ter polnem, značilno slovenskem orgelskem zvoku.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje