Kot je menil sam Wolfgang Amadeus Mozart, orgle namreč veljajo za kraljico inštrumentov.

Barbara in Ulrich Theissen Pibernik. Foto: Program Ars
Barbara in Ulrich Theissen Pibernik. Foto: Program Ars

V vsej svoji polnosti bodo zazvenele tudi na letošnjem Arsovem 2. orgelskem koncertu, na katerem bosta kot uigran orgelski in življenjski par nastopila Barbara in Ulrich Theissen Pibernik. Interpreta je združila prav glasba in skupno navdušenje za orgle. Barbara je z odliko diplomirala in zatem končala podiplomski študij orgel na ljubljanski Akademiji za glasbo, deluje kot profesorica orgel v glasbenih šolah v Kranju in na Jesenicah, Ulrich je profesor slavistke na Univerzi v Salzburgu, cerkveni glasbenik, organist, organizator orgelskih koncertov v Bambergu ter orgelski izvedenec.

V izvedbi dua Theissen Pibernik bodo zvenela dela večinoma manj znanih orgelskih ustvarjalcev – Wolframa Rehfeldta, Ada Wammesa, Johna Rutterja, Gustafa Adolfa Manklla, Horatia Williama Parkerja, Josefa Rheinbergerja ter delo slovenskega skladatelja Pavla Dolenca, z naslovom Tri parafraze na Zdravljico Stanka Premrla.

Programu za orgle solo in štiriročno lahko prisluhnete v živo - v Zavodu sv. Stanislava v Šentvidu nad Ljubljano ali v odloženem prenosu, prav tako v petek, ob 21.30, na Programu Ars. Posnetek koncerta bo na sporedu tudi v nedeljo, 24. novembra, ob 18.30, v oddaji Obiski kraljice.

"Program vedno sestaviva glede na instrument, ki ga imava na razpolago," pove organist Ulrich Theissen Pibernik. "V Zavodu sv. Stanislava v Šentvidu nad Ljubljano pa je na razpolago odličen inštrument – orgle Škofijske orglarske delavnice Maribor, ki so primerne za izvedbo glasbe različnih obdobij, hkrati so dovolj velike za izvedbo obsežnejših del skladateljev, ki jih bova izvajala. Igrala bova predvsem skladbe za orgle štiriročno, avtorjev 19. in 20. stoletja, ki zvenijo romantično, med drugim delo švedskega skladatelja Gustava Adolfa Manklla; to bo verjetno tudi prva izvedba v Sloveniji. Z Münchnom je povezan skladatelj Josef Gabriel Rheinberger – pri njem je študiral Američan Horatio William Parker, ki je bil v določenih ameriških državah zelo priljubljen, uspešen. Še pred začetkom svojega študija v Münchnu je napisal Hitro koračnico, ki zveni nekako kot glasba zgodnjega Wagnerja, pomešana s Hollywoodom, torej, kot če bi zraven popili še malo viskija. No, malo nenavadno delo, ki pa dobro zveni, posebej na večjih orglah. Iz 20. stoletja je delo Johna Rutterja – Variacije na velikonočno temo, ki resnično zahtevajo velike orgle, veliko jezičnikov, horizontalne trobente, ki so prav tako na razpolago v Zavodu sv. Stanislava, sam bom poustvaril stavek iz ene od sonat skladatelja, ki je povezan z Bavarsko - Josefa Rheinbergerja; to bi bila sicer tudi zelo primerna glasba za orgle slovenskih orglarskih mojstrov Franca Goršiča in Franca Jenka," je še dodal organist.

Na sporedu bosta tudi dve deli, posvečeni tokratnima izvajalcema – na željo organistke Barbare Theissen Pibernik je skladatelj Pavel Dolenc ustvaril Tri parafraze na Zdravljico Stanka Premrla, profesor za orgle, improvizacijo in cerkveno glasbo na Visoki šoli za cerkveno glasbo ter nekdanji stolni organist v Rottenburgu v Nemčiji Wolfram Rehfeldt pa jima je posvetil skladbo Andante lirico, za orgelski duo štiriročno. Več naj ostane skrivnost, menita izvajalca.

Sredi decembra vas vabimo na adventno ozaljšani Bled – v cerkev sv. Martina, kjer bomo s 3. orgelskim koncertom v nedeljo, 15. decembra, ob 19.00, sklenili letošnji orgelski ciklus na Programu Ars. Mlada in nadarjena organistka Nika Frelih vas bo z glasbo slovenskih in tujih avtorjev iz decembrske temine popeljala k adventno – božični svetlobi, ki nam kot simbol novega življenja vsako leto znova prinaša upanje v boljši in lepši svet.