Glasba dunajskih skladateljev je v številnih krajih priljubljen način, kako se posloviti od starega leta in vstopiti v novega, in receptu sledijo tudi v Mariboru. V SNG-ju so tako simfoniki z novo članico opere Sabino Cvilak pod dirigentskim vodstvom Mladena Tarbuka nastopili z repertoarjem, v katerem so najbolj zastopan Johann Strauss mlajši, obiskovalci pa bodo slišali tudi dela Franza von Suppéja, Roberta Stolza, Ericha von Korngolda, Franza Leharja in Thea Mackebna.
Polke in valčki za preganjanje mačkaVeliko je k priljubljenosti dunajskih skladateljev naredil tradicionalni koncert dunajskih filharmonikov, ki je ob novoletni turneji smučarskih skakalcev in papeževem pozdravu stalnica prvega dneva v letu. Dunajski glasbeniki tako gledalcem mačka preganjajo s skladbami, kot so hitra polka Grom in blisk, Trič-trač polka in Cesarjev valček, ki jih bodo izvedli tudi simfoniki iz Maribora.
Stolz se vrača v Maribor
Poslušalci so slišali tudi uverturo iz Netopirja, ki velja za najpogosteje izvajano opereto, velček Vrtnice z juga, in marš Živio!. Tri arije: Pierrot, komm, trag' mich nach Haus iz operete Ena sama noč, Du sollst der Kaiser meiner Seele sein iz operete Favorit in Spiel' mir auf deiner Geige iz operete Venera v svili; je prispeval Robert Stolz, ki je prve korake k svetovni slavi, ki ga je pripeljala do Hollywooda, naredil kot kapelnik tedanjega orkestra SNG-ja Maribor.
Iz operete Vesela vdova, ki jo je Franz Lehar napisal pred točno sto leti, so glasbeniki izvedli Pesem o Vilji, Thea Mackebna so spoznali po skladbi Nur nicht aus Liebe weinen, Ericha von Korngolda pa po ariji Mariette iz opere Mrtvo mesto.
Pozna jo po Evropi, zdaj jo spoznava Maribor
Sabina Cvilak se je orkestru mariborske opere pridružila v letošnji sezoni, vendar pa kljub mladosti in neveliko nastopom v mariborski operi ne sodi med neizkušene pevke. Sopranistka je že med študijem osvojila več nagrad, širša javnost pa jo je spoznala po uspešnih debijih v Hamburgu, Trstu, Helsinkih in na festivalu Savonlinna Opera Festival pred dvema sezonama. Članica Dunajske državne opere je postala v lanski sezoni, v tej sezoni pa se ji obeta še dvojni debi na Dunajskih slavnostnih dnevih in festivalu Aix-En-Provence Opera Festival.
Maribor, mesto priložnosti
Mladen Tarbuk se glasbeni javnosti uspešno predstavlja kot dirigent in skladatelj. Lani je v Hrvaško narodno gledališče vabil s Tristanom in Izoldo, letos pa je bila odmevna njegova postavitev Verdijevega Macbetha v Nemški operi na Renu, kamor so ga povabili tudi za postavitev Cavallerie Rusticane, Glumačev, Bega iz Seraja ter dela La Wally. Čeprav je zdaj polno zaposlen, med drugim najde čas tudi za poučevanje na Glasbeni akademiji v Zagrebu. Njegova uspešna pot pa se je začela v Mariboru, kjer je leta 1988 delal kot korepetitor v operi, dve leti kasneje so mu pomudili dirigiranje njegove prve operne predstave, leto kasneje pa še prve operne premiere.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje