Par sodi med pomembnejše predstavnike latinoglasbe v ZDA. Foto: EPA
Par sodi med pomembnejše predstavnike latinoglasbe v ZDA. Foto: EPA
Med latinoglasbeniki, ki so uspeli v svetu, je tudi Shakira. Foto: EPA
Kolumbijski glasbenik že več let dominira na podelitvah latinonagrad. Foto: EPA

Tako kot leta 2004 je tudi leta 2005 največjo rast zaznala prav latinoglasba. Tržni analitiki pri tem ne govorijo o majhnih številkah, ampak omenjajo skoraj 13-odstotno rast, medtem ko je bila že leto poprej skoraj 17-odstotna. Prav latinoglasba je bila lani edina, katere prodaja se je povišala v primerjavi z letom prej. K spodbudnim številkam je pripomogla širitev njene priljubljenosti iz tradicionalnih "svetišč" latinoglasbe po vseh Združenih državah Amerike.

Latinovirus okužil ZDA
Tako z izdelki, ki so jih v studiih ustvarili latinoglasbeniki, trgovine zapuščajo kupci ne le v Miamiju, Los Angelesu in New Yorku, proti blagajni z latinoalbumi pod roko pogosto odhitijo tudi prebivalci držav, v katere ta zvrst prodira šele zanja leta. Tako strastne ritme latina odkrivajo od mesta Charlotte v zvezdni državi New York do Salt Lake Cityja.

Trgovci so spremenili taktiko
Če bi med vzroki za večjo rast omenjali le vedno večjo latinskoameriško skupnost v ZDA, bi pojav obravnavali površno, menijo analitiki. Eden izmed razlogov za hvalevredne statistike vedno številčnejše prebivalstvo sicer je, vsekakor pa ni edini. Pomembnejši se jim zdi spremenjeni način, kako založbe in trgovine nagovarjajo kupce. Teh se zdaj lotevajo kot družbe - v trgovinah odpirajo posebne oddelke z latino glasbo, za njihovo oglaševanje pa najemajo agencije, v katerih delajo Latinskoameričani.

Od nekaj albumov do samostojnega oddelka
Kot opisujejo analitiki, je pot od nekaj albumov do samostojnega latinooddelka precej podobna v vseh krajih. V mestu, kjer živi skoraj neopazna latinskoameriška skupnost, se zaradi povečanih potreb po kmetijskih, gradbenih in drugih delavcih ta precej poveča. Manjše trgovine in špecerije začnejo prodajati nekaj albumov latinoglasbe, med katerimi prevladujejo izdelki iz Mehike. Ko prebivalstvo doseže kritično maso, jo opazijo v kateri izmed glasbenih trgovin in začnejo dobavljati več glasbe.

Prej ko slej jim sledijo krajevne radijske postaje, včasih tudi katera izmed manjših televizijskih postaj. Ko je glasba v medijih, pa se zanjo še poveča zanimanje in dosežki so vidni v številkah, ki pripovedujejo zgodbo o uspehu.