Orkestru se je pridružila solistka Viviane Hagner na violini, glasbenike pa je vodil dirigent Keith Lockhart. Na repertoar so uvrstili baletno suito Aarona Coplanda Apalaška pomlad, Koncert za violino in orkester, opus 14 Samuela Barberja in Simfonija št. 5 v F-duru, opus 76 Antonina Dvoržaka. Utaški simfoniki, ki so pri nas gostovali že leta 1986, bodo na tokratnem postanku v Sloveniji nastopili še enkrat, in sicer 7. aprila v Mariboru.
Za orkester šele po predelaviPartituro Apalaške pomladi je Copland proti koncu 2. svetovne vojne napisal le za 13-člansko komorno zasedbo, a jo je že čez eno leto predelal v suito za veliki orkester. Skladbo, ki je razdeljena v osem med seboj povezanih stavkov, je leta 1945 prvič izvedel newyorški filharmonični orkester pod vodstvom Arturja Rodzinskega.
Koncert za mojstre
Barberjev Koncert za violino in orkester bo solistki Viviane Hagner omogočil, da bo izkazala vse svoje mojstrstvo, saj je njegov tretji del ob nastanku veljal za neizvedljivega. Prva dva dela sta precej enostavnejša, tretji pa zahteva pravega virtuoza. Prvi ga je leta 1941 javno zaigral Albert Spalding.
Prvič češki melos
Dvoržakova Simfonija št. 5 v F-duru šteje za prehodno delo med skladateljevimi začetnimi deli, za katera je sam skromno trdil, da se je z njimi samo učil, in njegovimi zrelejšimi simfoničnimi deli. Dvoržak jo je leta 1875 napisal v Pragi, posvetil pa jo je dirigentu Hansu von Bülowu. Javno jo je bilo mogoče prvič slišati štiri leta po nastanku, ko so jo izvedli v zdajšnji češki prestolnici. Pomembna je zlasti zato, ker je v njej Dvoržak prvič pripeljal češki melos.
S filharmoniki pri dvanajstih
Solistka koncerta, ki ga bodo ponovili še v Mariboru, le da naj bi tam namesto Dvoržaka izvedli Simfonične plese Sergeja Rahmaninova, je na mednarodno glasbeno prizorišče stopila pri dvanajstih, ko je nastopila s hamburškimi filharmoniki. V naslednjih letih je nastopala še z berlinskimi filharmoniki, Izraelsko filharmonijo, Simfoničnim orkestrom iz Birminghama, Državno kapelo iz Dresdna in drugimi pomembnimi zasedbami. Glasbo Viviane Hagner izvablja iz Stradivarijeve violine Sasserno iz leta 1717, ki ji jo je posodila Japonska glasbena fundacija.
V diskografiji vse Mahlerjeve simfonije
Simfonični orkester iz Utaha, ustanovljen leta 1940, se med tovrstnimi ameriškimi zasedbami odlikuje po tem, da je bil prvi, ki je posnel vse Mahlerjeve simfonije. Pri tem projektu jih je vodil glasbeni direktor Maurice Abravanel, ki je bil na vodilnem mestu utaških filharmonikov med letoma 1947 in 1979. Od leta 1998 je prvi dirigent te zasedbe Keith Lockhart, ki bo dirigentsko paličico vihtel tudi na nastopih v Sloveniji.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje