Čeprav v času klasicizma česa takega, kot je Evropska prestolnica kulture, še ni bilo, je imel Weimar tedaj podoben pomen v kulturnemu dogajanju stare celine. To je bil tudi čas, ko je Državna kapela iz Weimarja doživela svoj prvi razcvet. Foto: Zavod Maribor 2012
Čeprav v času klasicizma česa takega, kot je Evropska prestolnica kulture, še ni bilo, je imel Weimar tedaj podoben pomen v kulturnemu dogajanju stare celine. To je bil tudi čas, ko je Državna kapela iz Weimarja doživela svoj prvi razcvet. Foto: Zavod Maribor 2012

Orkester, ki sodi med tiste z najdaljšo in najbogatejšo tradicijo v Nemčiji, je v veliki dvorani SNG-ja Maribor izvedel simfonijo Josepha Haydna ter Antona Brucknerja.

Orkester Državne kapele iz Weimarja je po razcvetu v času klasicizma, ko je mesto postalo kulturno središče tedanje Evrope, ponoven razcvet doživelo še v času že omenjenega Liszta. Z njim je Weimar doživel izvedbe najnaprednejših del tistega časa ter postal središče napredne sodobne glasbe.

Med tradicijo in sodobnostjo
Orkester je danes del Nemškega narodnega gledališča Weimar, ki goji odnos do svoje tradicije in jo nadgrajuje s sodobnim repertoarjem. Od sezone 2009/2010 je njegov vodja mladi švedski dirigent Stefan Solyom, sicer uveljavljen koncertni in operni dirigent, ki redno gostuje v velikih evropskih opernih hišah.

Ob Haydnovi simfoniji bo orkester izvedel še t. i. Romantično simfonijo, eno najbolj priljubljenih Brucknerjevih skladb, ki je s svojimi monumentalnimi simfonijami tlakoval nove poti simfonični glasbi druge polovice 19. stoletja. Koncert sodi v okvir Orkestrskega cikla Narodnega doma Maribor in je del programa Evropske prestolnice kulture. Pred njim je v Mariboru prejšnji teden nastopil mojster samospeva Christian Gerhaher.