Zgodba temelji na romanu irskega pisatelja A. M. Shina in ponudi sodobno različico srhljivih folklornih zgodb. Glavna junakinja Mina živi odtujeno življenje v Gallwayu in dela v trgovini z domačimi živalmi, ko dobi nalogo, da odpelje redkega papagaja v Belfast. Pot jo vodi skozi starodaven gozd, kjer se ji pokvari avtomobil, in kmalu je skupaj s ptičem izgubljena med drevesi. Ko proti večeru naleti na starejšo žensko, jo ta odpelje v skrivnostno kočo, kjer sta še dve osebi. Vsi morajo vsako noč stati pred velikanskim oknom in pozirati nikoli videnim, a očitno zelo nevarnim naslovnim opazovalcem. Mini se ne uspe ujeti v njihovo rutino in poskuša ta skrivnostna bitja raziskovati, pri tem pa krši vse več nenapisanih pravil za preživetje.
S produkcijskega stališča je film zelo dobro narejen, saj uspešno gradi napetosti in vzbudi občutke nevarnosti, strahu in panike, ki jih doživljajo protagonisti. Ishana Night Shyamalan prikaže gozd kot izredno srhljiv in do človeka neprijazen kraj, samotna koča s stekleno steno pa je odlično stilizirana in oblikuje zanimivo vizualno podobo. Učinkovita je tudi vzpostavitev vzporednice med doživetjem četverice v gozdu in resničnostno oddajo v slogu Otoka ljubezni, ki jo ti gledajo na naključno najdenih DVD-jih v hiši. Film je nekoliko manj uspešen pri oblikovanju likov, saj ti večinoma ostanejo neraziskane enigme, njihovo ravnanje pa je prepogosto preveč stereotipno celo za grozljivke. Ozadje zgodbe, sami opazovalci in njihove skrivnosti temeljijo na irski folklori. V prvi polovici filma so ti elementi skoraj povsem prikriti in delujejo grozeče ter skrivnostno, potem pa v drugi polovici junaki razrešijo uganke, nato se opazovalci pojavijo tudi v fokusu na kameri, a pri tem izgubijo čar in postanejo skoraj preveč generične pošasti. Režiserki vseeno uspe tudi v zadnjem delu filma zgraditi napet tempo in občutek nevarnosti. Ker pa se, kot smo omenili, zgleduje po svojem očetu, ni nobeno presenečenje, da na koncu sledi preobrat, a ta žal ni posebej nepričakovan, saj že pol filma skoraj preveč očitno namiguje nanj.
Opazovalci so solidna grozljivka z zanimivo premiso in Ishana Night Shyamalan je dokazala, da ima v tem žanru veliko potenciala. A kljub brez dvoma izjemni podpori, ki je je bila med ustvarjanjem deležna, Opazovalci zbledijo v primerjavi s prvencem njenega očeta, Šestim čutom. A to velja za veliko večino grozljivk.
Iz oddaje Gremo v kino.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje