Medtem ko najopaznejše med njimi ali presegajo finančne rekorde (Maščevalci) ali navdušujejo kritike (Vitez teme), obstajajo tudi takšne, ki v svojem pristopu niso tako uspešne.
Ena izmed teh je franšiza G. I. Joe, ki se je pod pokroviteljstvom podjetja Hasbro rodila v 60. letih prejšnjega stoletja kot serija akcijskih figur. Zaradi vrste prestavljenih projektov je trajalo vse do leta 2009, da so vse popularnejši liki prejeli prvo igrano filmsko priredbo, te dni pa v kinematografih spremljamo že tretji film v seriji. Snake Eyes je preddel z zgodbo o izvoru enega osrednjih likov v skupini, ki je imel kot nindžabojevnik vedno izrazito azijski pridih.
Motiv za nastanek filma Snake Eyes je mogoče razlagati izključno s finančnimi argumenti, saj sta se oba dozdajšnja celovečerna filma v seriji ponašala s skromnimi, če ne celo poraznimi kritikami, poleg tega pa razen dobička na blagajni nista pustila opaznejšega pečata na filmski sceni.
Tudi tokratni film že na prvi pogled kaže, da udejanja pristop, pri katerem dejavnik izvirnosti ni bil v ospredju. Film nemškega režiserja Roberta Schwentkeja je zelo generična zgodba o vzponu naslovnega lika, pri katerem je presenetljivo tudi to, da se ponaša s sila skromno zvezdniško vrednostjo, sicer enim izmed glavnih temeljev franšiznih filmov. Pripoved je sestavljena iz vrste velikokrat videnih izpeljav, ki gradivo očitno črpajo iz filmov o Batmanu ter iz klasičnih filmov o borilnih veščinah. Psihološki razvoj osrednjega lika je vseskozi sila skromen, saj se scenarij raje zanaša na akcijske prizore in scenaristične klišeje, namesto da bi zgodbo zapeljal v področje kredibilne čustvene drame. Film je še najbolj suveren po tehnični plati, prek katere se Schwentke izkaže za prekaljenega režiserja, pa vendar je to premalo, da bi celovečerec prepričal kot celota.
Snake Eyes pa je vendarle zanimiv z nekega drugega vidika, saj znotraj franšizne logike filmske industrije udejanja vse opaznejši pristop angažiranja prevladujoče azijske igralske zasedbe. Film s tem kaže očitno ambicijo po merjenju na kitajsko in japonsko tržišče, pri čemer ni naključje, da tudi studio Marvel prav v teh dneh že oglašuje svoj lastni azijski superjunaški film Shang-Chi in legenda o desetih prstanih. Filmski studii s tem lovijo dve muhi na en mah – po eni strani emancipacijo azijske manjšine v Združenih državah, na drugi pa izdatnejše dobičke na vzhodnih trgih. Škoda je le, da filmi, kot je Snake Eyes, prej delujejo kot hladno udejanjenje neke poslovne strategije, kot da bi za njim dejansko stala ambicija posneti dober film.
Iz oddaje Gremo v kino.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje