Če so režiserke lani predstavljale 16 odstotkov režiserjev stotih najdonosnejših filmov, je bila v letu 2019 ta številka 12 odstotkov in v letu 2018 le štiri odstotke.
Poročilo o zastopanosti spolov so pripravili na Državni univerzi v San Diegu. Po besedah Marthe Lauzen, ustanoviteljice univerzitetnega Centra za študije žensk pri filmu in na televiziji, ki je opravil omenjeno študijo, bi lahko povečanje števila režiserk v dveh zaporednih letih kazalo na to, da se ravnovesje med spoloma vendarle spreminja. "Čeprav nekateri najbolj pričakovani letošnji visokoproračunski filmi režiserk – na primer Eternals v režiji Chloe Zhao in Črna vdova v režiji Cate Shortland – sploh niso izšli, se je odstotek režiserk v letu 2020 kljub temu povečal," je poudarila.
Rast je postala bolj konsistentna
"Dobra novica je, da smo že dve leti zaporedoma priča povečanju števila režiserk. Tako se je prekinil sicer uveljavljeni vzorec, da je eno leto njihovo število poskočilo in se naslednje leto spet zmanjšalo. Slaba novica pa je, da 80 odstotkov najboljših filmov še vedno nima na čelu ženske," je še povedala Martha Lauzen.
Kje so producentke, montažerke, direktorice fotografije?
Raziskava je prišla tudi do manj optimističnih sklepov: pri drugih poklicih za kamero še vedno prevladujejo moški. Po besedah Marthe Lauzen ostaja osupljiva neuravnoteženost, saj pri skoraj 70 odstotkih filmov ključne položaje režiserja, scenarista, izvršnega producenta, producenta, montažerja ali snemalca zaseda manj kot pet žensk.
Študija, ki jo sicer izvajajo že več kot dve desetletji, je letos zajela tudi spletno občinstvo, ki se je s pandemijo covida-19 močno povečalo. Pokazala je, da je tu odstotek režiserk nižji, in sicer le slabih deset odstotkov.
Čeprav je pandemija zamaknila izid marsikaterega filma in so bili festivali zaradi zaprtih kinodvoran filme prisiljeni prikazovati na spletu, so filmi režiserk, kot so Ptice roparice (in fantastična osamosvojitev Harley Quinn), Cathy Yan, in Čudežna ženska 1984, Patty Jenkins, obveljali za nekatere izmed največjih filmov lanskega leta.
Čas za novo oskarjevko za režijo?
Na letošnji podelitvi oskarjev bi tako lahko po pisanju spletnega portala dobili zmagovalko v kategoriji, v kateri je bilo v zgodovini podeljevanja nagrade za zlati kipec doslej nominiranih le pet žensk.
Kot tiste, ki bi lahko prišli do nominacije, spleti portal navaja filme Obetavna mladenka v režiji Emerald Fennell, First Cow v režiji Kelly Reichardt, Nomadland v režiji Chloe Zhao in One Night In Miami v režiji Regine King. Če bi zlati kipec prejela katera od naštetih režiserk, bi postala druga ženska s to prestižno nagrado po Kathryn Bigelow, ki je oskarja za režijo kot prva režiserka prejela leta 2010 za film Bombna misija.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje