Barry Diller, ki je bil svoj čas na čelu studia Paramount Pictures, danes pa je direktor tehnološkega podjetja Expedia Group, napoveduje učinek domin, če stavka ne bo prekinjena do začetka septembra.
Če se bo dvojna stavka vlekla še dolge mesece, bo za uporabnike na voljo vse manj (novih) vsebin, kar bo seveda kmalu pomenilo upad naročnin na pretočne platforme, kar je pomemben vir prihodka za zabavno industrijo. Ko bo stavk na neki točki konec, morda na voljo ne bo več dovolj sredstev, da bi se delo lahko vrnilo na prejšnje tirnice. "Hollywood je ogromen posel, tako za ZDA kot za svetovni izvoz ... Te okoliščine lahko na koncu pripeljejo do popolnega kolapsa cele industrije," je opozoril v nedeljskem intervjuju za televizijo CBS.
Scenaristični ceh (WAG) stavka že od 2. maja, igralska organizacija SAG-AFTRA pa je stavko začela v petek, po izteku roka za pogajanja z zvezo filmskih in televizijskih producentov.
Strah pred umetno inteligenco je "pretiran"?
Vseeno pa Diller ne verjame, da bo stavke konec kmalu, češ da "ni med pogajskima stranema nobenega zaupanja". Zaveda se "eksistencialnih dilem", kar pomeni predvsem razmah uporabe umetne inteligence – scenaristični in igralski ceh zahtevata besedo pri tem, koliko bo umetna inteligenca uporabljana. Diller sicer meni, da je bilo "čisto preveč zganjanja cirkusa" okrog tega, kakšen vpliv bo imela na službe scenaristov in igralcev. "Scenaristi bodo dobili pomoč, ne pa, da jih bodo nadomestili."
"Pri vrhu so vsi plačani preveč"
Drugi ključni problem so vse večja razhajanja med najbolje in najslabše plačanimi v industriji. "Igralski sindikat se pritožuje: Kako lahko teh deset ljudi, ki vodijo podjetja, služi gore denarja, nas pa nočejo plačati? Ampak, če pogledamo z druge plati, deset najbolje plačanih igralcev zasluži več kot deset najbolje plačanih direktorjev studiev. Ne pravim, da eno opravičuje drugo. pravzaprav so pri vrhu vsi plačani preveč."
Da bi nakazali pripravljenost za iskanje rešitev, bi morali po Dillerjevem mnenju "najbolje plačani igralci in vodje studiev kot znak dobre vere sprejeti 25-odstotno znižanje plač in tako zmanjšati plačne razlike".
Naslednje poglavje: založniška industrija
Diller tudi ne skriva svojega stališča do založniške industrije: prepričan je, da bi morale velike založbe sprožiti lastno tožbo v zvezi z uporabo umetne inteligence. Namiguje, da "vodilni v poslu" že pripravljajo tožbo, ki naj bi umetni inteligenci preprečila brezplačno pobiranje podatkov iz avtorsko zaščitenega gradiva. "Ni treba, da gre za boj. Treba je samo zarisati ostro mejo in reči: Ne morete se okoriščati z našimi vsebinami, če ne razvijemo poslovnega modela za naprej."
Stavke gledalci morda še ne bomo občutili v naslednjih mesecih, saj so snemanja za jesensko svežo bero filmov večinoma že končana, bo pa pomanjkanje novih vsebin opazno v naslednjem letu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje