Razstava Razočarala me je Lara Croft obiskovalca popelje v svet računalniških iger in v njegovo likovno problematiko - statično podobo. Foto: MGLC
Razstava Razočarala me je Lara Croft obiskovalca popelje v svet računalniških iger in v njegovo likovno problematiko - statično podobo. Foto: MGLC
FV - Alternativa osemdesetih
Alternativo so sestavljali punkovska in postpunkovska glasbena scena, razni mladinski klubi v Ljubljani in po Sloveniji, organizacije, kot sta ŠKUC-Forum in galerija ŠKUC ... Foto: MMC RTV SLO/B. K.

Mednarodni grafični likovni center (MGLC) je v okviru svoje založniške dejavnosti izdal zgoraj omenjene publikacije. Knjiga King Kong Milana Kleča je pravzaprav neke vrste dopolnilo katalogu Razočarala me je Lara Croft v katerem so zbrani prispevki Leva Menašeja z naslovom Od jedkanic do računalniških iger, Sergej Hvala piše o "večnitnosti" interaktivne podobe, prispevek Boštjana Boriča s Fakultete za računalništvo in informatiko v Ljubljani pa ima naslov Trikotniški potres. Uvodno besedo sta zapisali Barbara Novakovič in Helena Pivec, ki sta skupaj z Bredo Škrjanec tudi uredili katalog.

Menaše je v svojem besedilu vzpostavil povezavo, ki poteka od 18. stoletja, od Piranesijevih jedkanic do računalniških iger, pri tem pa se je ustavil ob vrsti vmesnih stopenj; od literature 19. stoletja do novih medijev 20. stoletja, kot sta film in televizija. Sergej Hvala je sestavil praktična znanja igralca iger in različne literarne izpeljanke, Boštjan Borič pa se je posvetil bolj tehnični plati računalniških iger.

Z zamudo zaradi fotografij z razstave
Publikacijo FV, Alternativa osemdesetih, ki se navezuje na istoimensko razstavo, ki je bila v MGLC-ju na ogled od 27. novembra lani do 18. januarja, prinaša besedila Nevena Korde, Nikolaia Jeffsa in Petje Grafenauer Krnc, pa tudi fotografije z razstave.

Besedilo Kordejeve je urejeno arhivsko in se dotika začetkov alternativne scene v 80. letih. Jeffs v svojem prispevku poglablja vedenje o alternativi 80. let in skuša skozi analizo njenega delovanja vriniti skupino FV v zgodovinski spomin. Grafenauer-Krnčeva pa v svojem prispevku osvetljuje likovnost subkultur in alternativne scene v obravnavanem obdobju.