V svetovni prestolnici knjige Ljubljani se že kažejo prvi knjižni uspehi - to je kar osemkrat višja naklada kot navadno. Pa bo akcija, s katero želijo spodbuditi kupovanje knjig, dovolj za spremembe na našem knjižnem trgu? Pri kupovanju knjig smo namreč na evropskem dnu.
Težava: subvencioniranje
Vendar založnik o ponatisu ne razmišlja. "Po tej ceni in po teh avtorskih honorarjih, ki bi jih bilo potrebno plačati, je to nemogoče narediti," pravi direktor Mladinske knjige Miha Kovač.
Težava je v subvencioniranju; akcijo so namreč podprli občina in javna agencija za knjigo ter kulturno ministrstvo, zato brez nadaljnje podpore ne gre. Občina jo je v sredo obljubila. "Jaz upam, da seveda bodo poslušali želje kupcev in jim te knjige naredili dostopne še naprej," pravi Uroš Grilc, načelnik Oddelka za kulturo na MOL-u.
Ključ je v večji promociji
Medtem ko Kovač, direktor naše največje založbe, ne verjame, da bo akcija bistveno vplivala na spremembe na našem knjižnem trgu in velikih razlik pri drobnoprodajni ceni knjige ne pričakuje, pa urednik Beletrine pri Študentski založbi Mitja Čander predlaga: "Cena 10, 15 evrov in 1.000 prodanih izvodov, to bi lahko bil nek model, ki bi pomenil neko prihodnost. Mislim, da bi bilo ključno, da bi se lahko tudi zahtevnejše knjige v večjem odstotku financirale same, torej s prodajo, in ne zgolj s subvencijo."
Sogovorniki Kožarjeve se strinjajo, da so za uspešnost akcije in torej tudi za prevetritev trga ključni novi prodajni prostori, torej knjižnice in druge kulturne ustanove, in občutno večja promocija knjig.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje