Enajsto Večerovo nagrado si tako delita Majda Koren za knjigo Eva in kozel (Mladinska knjiga) in Irena Velikonja za knjigo Poletje na okenski polici (DZS). V ožjem izboru so bili še Miklavž Komelj (Zverinice), Marko Kravos (Trst v žepu, pogled na zgodovino od popka dol) in Janja Vidmar (Uspavanka za mladega očka). Zmagovalki bosta nagrado prejeli 9. novembra na tradicionalnem srečanju slovenskih mladinskih pisateljev Oko besede v Murski Soboti.
Petčlansko žirijo za izbor večernice s Tonetom Partljičem na čelu so sestavljali še Vida Medved Udovič, Ida Mlakar, Darka Tancer Kajnih in Petra Vidali. Obema zmagovalnima knjigama so namenili enako število točk in po premisleku so sklenili, da se med njima ne bodo odločali, saj bi bila izločitev ene ali druge knjige po njihovem mnenju krivična in škodljiva. Obe izbrani deli namreč "ponujata presežno branje", srečno naključje pa je, da sta namenjeni različnim starostnim skupinam.
Nevidni prehodi med resničnostjo in pravljičnim
Majda Koren je zgodbice iz šolskih klopi, ki so lani izšle kot Eva in kozel, objavljala že v Cicibanu. V pripovedi o osamljeni deklici, ki se išče med ločenimi starši in še ne osvojeno šolo, se pojavi skriti prijatelj iz naslova, ki ji pomaga nositi eno in drugo. Konstrukcija odnosa med realnostjo in fikcijo otroškega sveta je bila tisto, kar je prepričalo žirijo. "Avtorica je izumila prepričljiv model za vstopanje fikcije v realnost in izstopanje iz nje. Tako je na koncu knjige tudi odraslim bralcem jasno to, kar vedo otroci ves čas: popolnoma vseeno je, iz kakšne "snovi" je kozel - kar je najgloblje, ni nikoli iluzija in torej tudi ne more doživeti deziluzije," so zapisali v utemeljitvi.
Opazovalka sveta z okenske police
Prvenec Irene Velikonja je "problemski roman z neproblematično junakinjo". Avtorica je znano temo mladostniškega dozorevanja v ločenih družinah nadgradila s tipom protagonistke, ki ni upornica, temveč opazovalka sveta "z okenske police". Zgodba ponudi spoznanje, da so najstniki ob svojih težavah sposobni in pripravljeni razumeti in sprejemati tudi svet odraslih ter da so tegobe enih in drugih enako pomembne in rešljive le s skupnimi močmi.
"Prvoosebna pripoved je izjemno prepričljiva, tudi jezikovna izbira se zdi presenetljivo avtentična: četudi je zaznamovana z mladostniškim stilom, ne želi biti za vsako ceno izzivalna in hiperrealistična. Poletje na okenski polici je eden tistih tenkočutnih romanov za mladostnike, ki odpirajo prostor in oči tudi odraslim bralcem", je bil poglavitni razlog pri izboru druge nagrajenke.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje