Razstava, ki jo kuratorsko podpisuje Andrej Medved, predstavlja izbor del leta 1983 ustanovljenega umetniškega kolektiva Irwin, ki ga zdaj sestavljajo slikarji Dušan Mandić, Miran Mohar, Andrej Savski in Borut Vogelnik, do svoje smrti pa je bil član tudi njen pobudnik Roman Uranjek.

Skozi štiri desetletja ustvarjajo podobe in slikarska dela, ki presenečajo tako domače kot tudi predvsem mednarodne strokovne, medijske in galerijske ustanove, umetniške kuratorje in poznavalce, ki jim priznavajo primat, posebnost in izvirnost v pristopu k sodobnemu, kot sami imenujejo retro-avantgardnemu slikarstvu, so ob razstavi zapisali v galeriji.

Na razstavi bo predstavljenih 15 slik, predvsem s poudarjenim simbolom križa, ki zaznamuje večino njihovih slikarskih del. Križ ima v zgodovini več pomenov: od križa v krščanstvu do križev v nacizmu. A Irwini nikakor ne pristajajo na vsakršno ideologijo, njihovi križi so simbolni in "realni" hkrati, očiščeni od vsakega idejnega in ideološkega pomena, kot čist, očiščen znak, ki nas prepriča prav v svoji neobremenjenosti in pomenski ne-opredeljenosti, prav s tem pa tudi avtohtonosti pomena, so dodali.

Na razstavi bodo kot predstavitev istočasnih in sodobnih likovnih tokov v slikarstvu zadnjih desetletij na ogled tri slike, tri podobe, ki ob Irwinih predstavljajo vrhunec slovenskega modernega slikarstva. To bodo dela Emerika Bernarda kot predstavnika modernizma in "abstraktne" slike, Živka Marušiča kot predstavnika figuralne slike in Joni Zakonjšek kot predstavnice post-postimpresionizma, je o razstavnem projektu zapisal Medved.

Razstava bo na ogled do 28. junija.