Razstava Kres 2.0, ki jo v osmo/zi odpirajo drevi ob 19. uri, bo na ogled do 23. maja.
Intermedijske instalacije so predstavljene na desetih zaslonih, ki jih obiskovalci sami aktivirajo z vklopom miške v zaslon, kar sledi logiki določenih ritualnih običajev. Tokratna postavitev je tretja izvedba razstave, ki je bila sprva zasnovana v obliki spletne razstave v kontekstu bienala internetne umetnosti Wrong Biennale, nato pa je lani prvič zavzela postavitev v fizičnem prostoru v osmo/zi, ki je javni prostor razvojnih umetnosti in kultur 21. stoletja za 22. stoletje. Zaradi odličnih odzivov in potrebe po tovrstnem celostnem predstavljanju digitalnih umetnikov mlajše generacije so se organizatorji Kresa odločili z razstavnim projektom letos nadaljevati in ga še bolj tematsko usmeriti.
Tokrat umetniki in umetnice na razstavi prevprašujejo svoj položaj v času hustle in grindset mentalitet, raziskujejo razlike med podeželskim in urbanim kulturnim ozadjem ter trenutne ekonomske razmere in prevlado individualizma v luči tehnološkega razvoja in odvisnosti od digitalnih medijev, je zapisala Lara Mejač, ki kurira razstavo v sodelovanju s Saro Bezovšek in Dorijanom Šiškom.
Na razstavi se tokrat predstavlja deset umetnikov mlajše generacije: Beti Frim, Brin Žvan & Mathias Schifter, Celeste Sanja & Jure Sulič, Farah Sara Kurnik, Jaka Juhant, knnz (Neža Knez), Matej Mihevc, Neo Nor, Uno.Tisto in Vid Koprivšek, katerih delo zaznamuje spekulativnost, imerzivnost, raziskovanje novih estetik ter eksperimentalen pristop pri grajenju novih narativ in okolij.
Napovedujejo tudi spremljevalni program, ki vključuje vodstva po razstavi, delavnice in pogovore z umetniki.
Projekt Kres je vsakoletna razstava ustvarjalnosti mlajše generacije umetnikov, ki delujejo na področju digitalne umetnosti. Namen projekta je, da razišče, predstavi in okrepi skrite vizije slovenske še ne uveljavljene digitalne umetnosti in preplete poti in izraze nekaterih ključnih domačih raziskovalcev in snovalcev sodobnih digitalnih medijev.
Osnovi vzgib za razvoj samega projekta izvira iz spoznanja, da v (pol)institucionalni lokalni sferi digitalnega ustvarjanja nihče ne pokriva na način, ki bi novi generaciji ustvarjalcev omogočal povezovanje ter kontekstualizacijo njihove unikatne pozicije, predvsem skozi njihovo razumevanje trenutnega razvoja digitalnega ustvarjanja.
Kres se tako osredotoča na pogled in kontekst mlade generacije, ki jo na eni strani zaznamuje posredovanost sveta prek digitalnih medijev, kot so računalniške igre, interaktivne spletne strani, rastoči imerzivni virtualni svetovi, hibridna okolja in digitalna animacija. Umetniki in umetnice na razstavi se v svojih delih vsebinsko posvečajo različnim aktualnim družbenim, ekološkim, političnim problematikam, ki jih povezuje vpliv tehnološkega razvoja in odvisnost od digitalnih medijev.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje