"Seriji na nasprotni strani običajnega doživljanja časa in na nasprotni strani pogovora o ekoloških problemih, nekje med rahlim aktivizmom in skomigom z rameni 'dokumentirata' ne-čas in ne-obstoj," sporočajo iz Umetnostne galerije Maribor (UGM), ki se je z obetavno fotografinjo srečala na evropski platformi za promocijo in izobraževanje mladih evropskih fotografov PARALLEL.

Ana Zibelnik, rojena leta 1995 v Ljubljani, sicer živi v Haagu na Nizozemskem. Na Univerzi v Ljubljani je diplomirala iz vizualnih komunikacij, na Univerzi v Leidnu pa magistrirala iz filmskih in fotografskih študij. Prejemnica več nagrad s področja fotografije raziskuje teme smrti, dolgoživosti in dojemanja časa, ki jih prepleta z ekologijo in razmišlja o trenutnem statusu človeka kot akterja na našem planetu. Avtorica v svoji praksi združuje raziskovalni pristop s poetično interpretacijo, pri čemer navdih pogosto črpa iz literature.

"Odkar sem začela fotografirati, se ukvarjam s pojmom smrti. Stara razprava o fotografskem mediju in fascinacija, ki jo delijo številni fotografi, namreč da je fotografija domnevno sposobna ukrasti trenutke časa in preprečiti, da so prepuščeni 'primernemu propadu', kot je dejal Andre Bazin, je v začetku študija pritegnila tudi mojo pozornost. Ko sem se prebijala skozi klasično literaturo in jo pogosto prepletala s spisi Michela de Montaigna, svetega Avguština in podobnih avtorjev, sem začela težiti k sodobnejšemu, drznejšemu opisu medija – k pojmovanju fotografije kot prakse, ki poraja življenje. Na kratko: fotografije kot medija, ki nas ne približuje smrti, temveč nam daje občutek trajanja, saj zareže v tok vsakodnevnih dogodkov. Omogoča zaznavanje časa," je ob razstavi zapisala fotografinja.

"V luči današnjega dogajanja, v obdobju, ki ga najpogosteje opredeljuje grožnja izumrtja, možnost smrti dosega popolnoma novo raven. Moji temi, ki se odražata tudi v dveh razstavljenih delih. Mi smo tisti, ki se obračamo in Nesmrtnost je nekaj vsakdanjega, zajemata dva ekstrema: smrtnost in edinstven človekov položaj zavedanja smrti in strahu pred smrtjo ter nesmrtnost, pri čemer raziskujem nečloveške časovne razsežnosti, ki nas neizbežno obdajajo," je še dodala.