Film, (ogledali ste si ga lahko v torek na TV SLO 2), je satiričen antropološki portret družbe, v kateri je nemalokrat vraževerje še dandanes močnejše od zakonov.
Devetletno siroto Šulo čarovništva obtožijo zaradi manjše nezgode in nesporazuma s starejšo žensko v domači vasi. Sovaščani jo izženejo v potujoči "čarovniški tabor" sredi sušne divjine.
Znajde se med drugimi čarovništva obtoženimi ženskami, predvsem gre za starejše ženske. Privezane so s trakom, ki simbolizira njihovo ujetost v čarovniško usodo. Malo Šulo takoj posvarijo, naj nikar ne poskuša prerezati traku in pobegniti, če noče, da jo z urokom spremenijo v belo kozo. Šula se tako znajde v zapletenem položaju, saj okolica od nje pričakuje, da se bo vedla in razmišljala kot čarovnica, ona sama pa kot otrok še ne razume, česa je obtožena in zakaj ne more biti več svobodna.
Valižansko-zambijska režiserka Rungano Nyoni je za mesec dni odšla v Gano in obiskala čarovniški tabor, da je bolje spoznala, kako se ženske znajdejo v takšnih taborih in zakaj jih okolica obtoži čarovništva. "Ko smo se malce bolje spoznale, sem se pogovarjala z ženskami, da bi ugotovila razloge za njihove obtožbe. Večina jih je bila starejših. Postale so breme svojim družinam ali so jih zavrgli možje …"
Vloge je zaupala zasedbi naturščikov, s tem pa, kot je zapisala kritičarka Ana Jurc, ki je film uvrstila med najboljše leta 2017, ustvarila satirično, na trenutke nadrealistično pravljico o suženjstvu v sodobni Zambiji. Film nastavlja zrcalo tudi mizoginiji in politični korupcij v Zambiji, obenem pa podaja distopičen portret družbe, ki spominja na Gilead v Deklini zgodbi.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje