Zasebniki so za promocijo kulture v Italiji segli globoko v žepe, so sporočili z italijanskega ministrstva za kulturo, ki je pred kratkim objavilo bilanco stanja.
Donatorji so doslej prispevali že 435 sponzorskih milijonov evrov. "Samo v zadnjih šestih tednih so porabili 25 milijonov evrov. To naj bi služilo obnovi različnih kulturnih zakladov," je po poročanju avstrijske tiskovne agencije APA povedal Dario Franceschini, minister za kulturo.
Največ kulturnih botrov prihaja iz Lombardije
Boniteta za umetnost je odličen primer po vsej Evropi, je še poudaril Franceschini. Največ kulturnih botrov prihaja iz Lombardije, tam je 3235 sponzorjev v okrilju bonitete podarilo 175 milijonov evrov. V Benečiji so dali skupno 54 milijonov evrov, v Trentinu v Južni Tirolski pa 1,3 milijona evrov, še lahko preberemo na spletni strani ministrstva.
Davčno olajšavo med drugim uporabljajo luksuzne blagovne znamke, ki financirajo večje obnovitvene projekte. Italijansko modno podjetje Fendi je tako restavriralo vodnjak Trevi v Rimu. Niso edini. Draguljar Bulgari je leta 2016 odprl obnovljene španske stopnice, proizvajalec torbic in čevljev Tod's pa je prevzel prenovo Koloseja. Največji svetovni proizvajalec očal Luxottica je sponzoriral obnovo mostu Rialto v Benetkah.
Program, ustvarjen po načrtih vlade, spodbuja zasebnike k finančni zavezanosti do kulturnih ustanov z davčnimi olajšavami. Davčni dobropis je porazdeljen na tri leta.
Italijanski kulturni sektor tudi sicer po pisanju agencije APA doživlja preporod. Tudi vlada je začela v kulturo vlagati več denarja. 30 državnih muzejev, ki so zaradi reforme iz leta 2014 dobili avtonomijo, je samo lani obiskalo 55 milijonov obiskovalcev.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje