APT sodeluje z raznimi športniki, ki se predstavijo v svoji vlogi, kar pomeni, da na odru izvajajo svojo disciplino, pa tudi z raznimi glasbenimi skupinami, kot sta Siddharta in Dan D. Foto: www.antonpodbevsekteater.si
APT sodeluje z raznimi športniki, ki se predstavijo v svoji vlogi, kar pomeni, da na odru izvajajo svojo disciplino, pa tudi z raznimi glasbenimi skupinami, kot sta Siddharta in Dan D. Foto: www.antonpodbevsekteater.si
Anton Podbevšek Teater
Ime Antona Podbevška, prvega slovenskega avantgardista, simbolno pomeni, da so raziskava, pogum, koncept novega občinstva identitetni rez za vsakega avtorja oz. ustvarjalca, ki deluje v APT-jevi umetniški in teoretski mreži. Foto: MMC RTV SLO
Ivan Cankar (Blaise Pascal, Étienne de la Boétie, G. W. F. Hegel, Luis Althusser): Hlapci / Komentirana izdaja
Režiser Matjaž Berger je v novi interpretaciji Hlapcev izpostavil predvsem dve razsežnosti besedila, s katerim je Ivan Cankar zaradi ostre kritike politične 'upogljivosti' slovenskega naroda močno razhudil cenzorje. Foto: www.antonpodbevsekteater.s

Predvsem je cilj gledališča ATP, ki deluje pod vodstvom režiserja Matjaža Bergerja, angažirano in sodobno uprizarjati 'antagonizme' in 'prelome' v različnih družbah, okoliščinah, okusih in miselnostih. Nada Vodušek je na predstavitvi dela v teh štirih letih obstoja dejala, da je ATP profesionalno gledališče, ki odgovarja na potrebe gledališča 20. stoletja oziroma gledališča umetnosti.

Poleg rekapitulacije prvih štirih let ustvarjanj so predstavili tudi način delovanja med rekonstrukcijo in modernizacijo gledališča, ki se bo začela junija. Gledališkemu ansamblu se je pridružil Pavle Ravnohrib, podelili so tudi prvo listino APT, ki jo je prejel Jože Colarič iz podjetja Krka.

Šport in intelekt združena v gledališču
Postdramsko, otroško, glasbeno in plesno gledališče predstavlja soobstoj elitne in množične kulture. Gledališče se je povezovalo z vrhunskimi umetniki, športniki, intelektualci in teoretiki sodobne umetnosti. Z zadnjimi je priredilo dve umetniški soareji o futurizmu in avantgardah ter o prelomih v sodobni umetnosti. Sodelovalo je tudi z glasbenimi zasedbami, kot so Dan D, Siddharta, Laibach, trajno pa je povezano tudi z Novim kolektivizmom in skupino Irwin.

Od decembra 2006 do letošnjega maja je gledališče izvedlo 16 premier, med njimi predstavo Galileio Galilei Bertolta Brechta v režiji Matjaža Bergerja, Peter in Volk Sergeja Prokofjeva režiserjev Bergerja in Nane Milčinski ter avtorski projekt Dušana Jovanovića Spovedi. Izvedli so tudi poslovilni nastop Venturini/Škufca Neskončnost je večnost v režiji Bergerja, ki je pritegnil kar 1.500 gledalcev. Gledališče, znotraj katerega deluje tudi Akademija APT, je pripravilo tudi več strokovnih kolokvijev.

Koprodukcija med prenovo
Ravnatelj APT-ja Berger je spregovoril o načinu dela med prenavljanjem gledališča. Za premiero Shakespearjeve tragedije Kralj Lear v njegovi režiji so se koprodukcijsko povezali s Slovenskim mladinskim gledališčem. Neklasično odrsko postavitev bodo prvič uprizorili v kletnih prostorih srednjeveškega gradu Klevevž pri Škocjanu. Berger med prenovo, ki se bo končala maja 2011, načrtuje še dva projekta, režiserja pa še išče.

V spodnji galeriji si lahko ogledate utrinke nekaterih predstav APT-ja: