Opero v štirih dejanjih uprizarjajo pod taktirko Benjamina Pionnierja in v režiji Philippa Arlauda, v naslovni vlogi kot gostja nastopa Marie Kalinine, vlogo Don Joseja pa odigra in poje Jean-Pierre Furlan. Mezzosopranistka Kalininova se je v liku Carmen hitro znašla, saj je bila to moderna ženska, ki se je le rodila v napačnem stoletju. "Takšna pa sem tudi sama, kar pomeni, da moram v predstavi zgolj dati sebe samo." Marie Kalinine poje Carmen še v operi v Rouenu, nastopa pa tudi v drugih evropskih opernih hišah.
Philippe Arlaud, ki je poleg režije poskrbel tudi za scenografijo in luči, o naslovni junakinji pravi, da je oseba, ki je nihče ne more ukrotiti. Išče absolutno svobodo, ki je ni mogoče kupiti ali prodati, je upornica proti vsaki nadvladi ali redu, ki zmanjšuje človeško dostojanstvo.
Opera kaže očiten odmik od klasicistično-romantičnega fantazijskega sveta ter premik proti realnemu družbenemu okolju in njegovim socialnim vprašanjem. Bizet se je ob pisanju opere dobro zavedal, da je zgodba o Carmen in njenem ljubimcu tvegana, saj sta bila glavna lika za takratno meščansko družbo obstranca. Zato tudi ne preseneti, da se je zmagovita pot opere po evropskih in ameriških opernih odrih začela šele skoraj dve desetletji po nastanku, od takrat pa je nenehno na repertoarju vseh svetovnih opernih hiš.
V predstavi med drugim kot gost nastopa še Marko Kalajanović v vlogi Escamilla, vlogo Micaelle pa igra domača operna pevka Andreja Zakonjšek Krt. Sicer pa se bo v dveh uprizoritvah, 16. in 18. februarja, v vlogi naslovne junakinje predstavila argentinska mezzosopranistka Guadalupe Barrientos. Nastopa tudi baletni ansambel mariborske operno-gledališke hiše, za glasbo skrbi Simfonični orkester SNG Maribor, sodeluje pa tudi otroški pevski zbor mariborske Osnovne šole Bratov Polančičev.
Nepojasnljiva privlačnost opere
Arlaud, ki je v svoji karieri v različnih evropskih opernih hišah režiral že vse največje operne stvaritve, pravi, da so ga pri režiji mariborske uprizoritve zanimali predvsem odnosi med ljudmi, saj mora dogajanje na odru poudariti odnose med močjo, ljubeznijo, privlačnostjo, poželenjem, odvratnostjo, nasiljem, ljubosumjem, zavistjo, sadizmom, nežnostjo, nedolžnostjo in denarjem. "Osebe imajo negativen značaj. Zanimivo je, da se z liki težko identificiramo, a nas ta opera kljub temu privlači. Zakaj nas privlači, pa je v bistvu čarovnija, alkimija, glasba je fantastična. Skrivnost je prav v tem, da je sama opera kljub vsej negativnosti izjemno privlačna," še razmišlja režiser.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje