Festival Borštnikovo srečanje, ki bo potekal od 12. do 25. oktobra v Mariboru, kljub pretresom v slovenskem gledališkem prostoru zaradi novega koronavirusa ostaja v podobnem formatu kot lani. Jedro ostaja deset predstav tekmovalnega programa.
Selektor Rok Bozovičar si je v pripravah na letošnji festival ogledal 110 uprizoritev, od tega skoraj sto še pred nekajmesečnim zaprtjem slovenskih gledališč zaradi nevarnosti covida-19. "Kvantitativno je bila sezona do cezure izredno produktivna. Institucionalni mehanizem, ki je proizvedel približno dve tretjini gledališke produkcije, izkazuje trden repertoarni okvir, ki zagotavlja stabilno raven gledališke proizvodnje, bistveno manj pa posega po drznih programsko-umetniških usmeritvah ter preizkusih gledališko učinkovitega, ustaljenega in pričakovanega," ocenjuje.
V tekmovalni program je uvrstil deset predstav, ki zaokroženo povzemajo vse ravni presežkov gledališke sezone in jo verodostojno predstavljajo. "Program je vsebinsko raznolik, saj nudi vpogled v ideološki konstrukt vsakdanjosti (Sedem dni), stigmatizacijo bolezni in njenih posledic (Sin, Alice v postelji), hkrati pa tudi stapljanje horizontov gledališke in človeške minljivosti ter slovesa (Biokozmizem::Izreka), dekonstrukcijo imperativa sreče in njenega iskanja (Sedem vprašanj o sreči)."
"Generacijsko surovo obračuna s preteklostjo (Očiščenje) in prekine njeno cikličnost (Grmače, Strahovi), razkrije protipravne sistemske anomalije sedanjosti (Gejm), kot tehtnejši poudarek pa se izkazuje družbena marginalizacija drugega oz. ženskapozicija (Izobčenke, Strahovi, Alice v postelji, Očiščenje)," je selektor povedal na današnji predstavitvi programa.
Izbor po selektorjevih besedah sestavljajo uprizoritve, "ki z ustvarjalno vizijo napolnjujejo vzpostavljene odrske svetove, predstave, ki s svojo magnetno silo širijo in ostrijo območje senzibilnosti in izkušenj, predstave, ki se s prepričljivim izrazom umeščajo v prostorsko tukajšnjost in časovno zdajšnjost ter kritično slikajo portret sveta in odnosov".
"Z razvejanimi poetikami, pristopi in kontekstualnimi poudarki gledajo na gledališče kot družbeno osmišljeno in tvorno prakso, ki tudi v omejenih pogojih utripa v potencialu svoje moči in pomena," je zaključil.
Nihče ne more zares napovedati, kako bo jeseni Festival domuje v Slovenskem narodnem gledališču (SNG) Maribor, katerega direktor Danilo Rošker je poudaril, da priprave na letošnjo izdajo festivala potekajo s polno paro, čeprav ne vedo, kakšne bodo razmere v državi in svetu jeseni. "Mi smo v celoti pripravljeni na festival, a se bomo prilagodili razmeram," je dejal.
Festival bodo tako kot lani začeli z Mladim in Študentskim gledališčem, uradno pa ga bo odprla predstava Soul Chainkoreografinje Sharon Eyal, ki je leta 2018 prejela nemško gledališko nagrado faust.
Po besedah umetniškega direktorja festivala Aleša Novaka ostaja Borštnikovo srečanje najpomembnejša festivalska gledališka manifestacija v Sloveniji, ki v zadnjem času dobiva vedno bolj izrazito mednarodno razsežnost in aktivnosti v povezavi z razvojem novih občinstev.
Nepričakovane prednosti Tudi po njegovih besedah so priprave tekle kljub oviram zaradi zdravstvenih omejitev, "ki so globoko zarezale v slovenski gledališki prostor". Spomladi so sicer začasno zastali pogovori s tujimi producenti, a so se po lajšanju ukrepov zaradi novega koronavirusa takoj nadaljevali. "Nekateri dogovori, ki prej niso bili mogoči, so celo postali mogoči, ker so se nekaterim producentom sprostili jesenski termini," je pojasnil Novak.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje