Plesna predstava Treatise, ki jo je koreografiral Milan Tomášik, temelji na istoimenski grafični notaciji Corneliusa Cardewa, napisani med letoma 1963 in 1967. Je igriva, obenem pa temeljita raziskava fizične, vizualne in zvočne manifestacije ene od mogočih interpretacij izbranih strani partiture. Foto: Zavod Bunker
Plesna predstava Treatise, ki jo je koreografiral Milan Tomášik, temelji na istoimenski grafični notaciji Corneliusa Cardewa, napisani med letoma 1963 in 1967. Je igriva, obenem pa temeljita raziskava fizične, vizualne in zvočne manifestacije ene od mogočih interpretacij izbranih strani partiture. Foto: Zavod Bunker

Povezovanje prežema celoten program 23. festivala, ki ga zaznamuje sodelovanje slovenskih umetnic, umetnikov ali producentov z umetnicami, umetniki in producenti iz tujine. Festival posebno pozornost namenja sodobnemu plesu, s katerim se znotraj šolskega sistema redkeje srečamo. Kljub temu ali prav zato ostaja zvest neklasičnim formatom, ki izhajajo iz snovalnega gledališča in resnične osebne izkušnje prepletajo s fikcijo, so zapisali pri Bunkerju.

Performans Večerja tekočih zgodb bo tako izvedel slovensko-mehiški tandem Alicia Ocadiz in Tery Žeželj, otvoritvena plesna predstava Some things touch je plod slovensko-madžarskega prijateljstva Lie Ujčič in Andrasa Engelmanna, plesna predstava Treatise koreografa Milana Tomašika je nastala na umetniškem presečišču Poljske, Slovenije in Slovaške. Predstava hrvaške dramaturginje in pisateljice Jasne Žmak this is my truth, tell me yours je plod sodelovanja med slovenskimi in hrvaškimi producenti.

V avtorskem projektu this is my truth tell me yours se dramaturginja in pisateljica Jasna Žmak ukvarja s svojim odnosom do umetniškega polja, pri čemer prevprašuje lastne in tuje avtorske položaje ter odgovornost in tesnobo, ki jih ti implicirajo. Foto: Zavod Bunker
V avtorskem projektu this is my truth tell me yours se dramaturginja in pisateljica Jasna Žmak ukvarja s svojim odnosom do umetniškega polja, pri čemer prevprašuje lastne in tuje avtorske položaje ter odgovornost in tesnobo, ki jih ti implicirajo. Foto: Zavod Bunker

Začelo se je z Mariborom
Začetki festivala segajo v leto 2002, organizirati so ga začeli na pobudo ravnatelja Druge gimnazije Maribor Ivana Lorenčiča, predvsem v želji, da mlade seznanijo s sodobno uprizoritveno umetnostjo in da predstave, ki so redko na ogled zunaj Ljubljane, pripeljejo v Maribor. Po dvajsetih izvedbah se je festival začel širiti še v druga slovenska mesta.

Ker se je festival začel v sodelovanju z Drugo gimnazijo Maribor in se jim je zdelo, da se bo na Drugi veliko dogajalo, je iz tega nastala domislica Drugajanje. Ta se je prijela in ostaja, čeprav se je festival in organizacija tega razširila.

Danes se pri organizaciji festivala opirajo na lokalne partnerje, bodisi šole bodisi kulturne organizacije, ki so ključne pri vzpostavljanju lokalnih povezav in občinstev. "Odprti smo za sodelovanja z različnimi šolami in organizacijami, pravzaprav si Drugajanje v prihodnosti želimo razširiti še na več mest. Ključnega pomena pa je želja lokalnega okolja oziroma šole," so sporočili z Bunkerja.

Gibalna pripoved Some things touch Lie Ujčič in Andrása Engelmann je zgodba o najbolj naravnih medčloveških vezeh in njihovih prekinitvah.
Gibalna pripoved Some things touch Lie Ujčič in Andrása Engelmann je zgodba o najbolj naravnih medčloveških vezeh in njihovih prekinitvah. "Govori o koži in srcu pod njo, o čustvih in občutkih. Ponudi stik, dotik in vse, čemur besede niso kos." Foto: Zavod Bunker

Prepričani so, da so za srednješolce primerne vse sodobne predstave, ki so kakovostne, le predstaviti jim jih je treba na pravi način – ponuditi uvod in kontekst. Opažajo, da mlada občinstva predstave dobro in kritično spremljajo. Običajno poskušajo organizirati tudi pogovore po dogodkih ali pred njimi, ki mlade opremijo z orodji, kako predstave sodobnih uprizoritvenih umetnosti in nenavadnih formatov lažje interpretirati. Pri tem interpretacij ne želijo sugerirati, temveč ponuditi uvide v ustvarjanje, denimo v obliki nabora vprašanj, ki si jih lahko zastavljajo ob gledanju in ki načenjajo dramaturške, režijske ali koreografske prijeme.
Po 23 letih v Bunkerju opažajo, da lahko občinstvo Drugajanja srečajo tudi na predstavah zunaj festivala. "In ne samo, da jih srečujemo v občinstvu, srečujemo jih tudi kot prostovoljce drugega Bunkerjevega festivala, festivala Mladi levi, nekateri pa se na Drugajanje vrnejo celo kot nastopajoči," so dodali. Festival se bo sklenil 15. novembra.