V sezoni 2017/2018 bodo 125. jubilej dograditve ljubljanske operno-baletne hiše zaznamovali z opero Ksenija Viktorja Parme, 100. jubilej zasnove poklicnega ljubljanskega baletnega ansambla pa z baletnim triptihom z naslovom BALET 100.
Kot prva v sezoni bo oktobra premiero doživela Parmova opera. Kot je na današnji novinarski konferenci povedal umetniški vodja opere Rocc, je bila ta enodejanka do druge svetovne vojne poleg Foersterjevega Gorenjskega slavčka najbolj izvajana slovenska opera. Druga polovica večera pa bo namenjena izvedbi scenske kantate Carmina Burana Carla Orffa. Režijo so zaupali Manfredu Schweigkoflerju, ki je v Ljubljani v Cankarjevem domu že režiral Renske nimfe in Otella, na odru ljubljanske Opere pa bo režiral prvič. Glasbeno vodstvo obeh del bo v rokah Marka Gašperšiča.
Za januar je napovedana premiera opere Don Giovanni Wolfganga Amadeusa Mozarta in tako se bodo navezali na linijo klasicizma v operi, ki so jo leta 2014 začeli z Gluckovo opero Orfej in Evridika. Režijo Don Giovannija, ki po Roccovih besedah velja za opero oper, bo prevzel Diego de Brea, glasbeni vodja in dirigent predstave bo Loris Voltolini.
Po osebnem jubileju Glassova opera prvič pri nas
Marec bo prinesel prvo slovensko uprizoritev opernega dela enega največjih še živečih skladateljev, ameriškega skladatelja Philipa Glassa, ki letos praznuje 80 let. Iz njegovega obsežnega opusa so izbrali magično opero Lepotica in zver, ki je nastala po istoimenskem filmu Jeana Cocteauja. Kot režiser se bo na ljubljanskem odru prvič predstavil priznani slovenski koreograf in gledališki oblikovalec Matjaž Farič, glasbena vodja in dirigentka predstave bo Živa Ploj Peršuh.
Macbeth Giuseppa Verdija, pri kateri se je Verdi naslonil na Shakespearovo dediščino, pa bo zadnja operna premiera v prihajajoči sezoni. Taktirka bo v rokah šefa dirigenta Jaroslava Kyzlinka, kot režiser pa se v ljubljansko Opero vrača Jernej Lorenci, ki je režiral že Gluckovo opero Orfej in Evridika. Premiera bo v maju.
Tudi slovenska operna noviteta
Na Odru -3 pa bo oktobra premiero doživela še slovenska operna noviteta Ada, ki sta jo ustvarila libretist Ivo Svetina in skladatelj Tomaž Svete, nastala pa bo v koprodukciji s Slovenskim komornim glasbenim gledališčem. Režijo komorne opere v štirih dejanjih, ki tematizira življenje slovenske pesnice Ade Škerl, bo prevzela Eva Hribernik.
Še balet prihajajoče sezone
Po besedah umetniške vodje baleta Sanje Nešković Peršin bo novembra kot prva baletna premiera v novi sezoni krstno izvedbo doživela baletna koreografija Orfična himna, ki jo za ljubljanski balet snuje belgijski koreograf Jeroen Verbruggen. Vsebinsko izhodišče nove baletne koreografije je tema o Orfeju, ki jo je leta 1947 uglasbil Igor Stravinski. Ob glasbi Stravinskega bodo plesalci plesali še na glasbo nekaterih drugih skladateljev. Glasbena vodja in dirigentka predstave je Živa Ploj Peršuh.
100. obletnico zasnove poklicnega ljubljanskega baletnega ansambla bodo po besedah Nešković Peršinove oznamovali s postavitvijo baletnega triptiha, sestavljenega iz del koreografov, ki so umetniško obogatili slovensko baletno umetnost v preteklosti.
Večer bo uvedel ikonični balet Lok Pie in Pina Mlakarja, sledila bo Žica Vlasta Dedovića, ki je rezultat sodelovanje s skladateljem Janezom Gregorcem, večer bo sklenila Pastoralna simfonija Milka Šparembleka na glasbo Ludwiga van Beethovna. Orkester bo vodil Marko Gašperšič, baletni večer pa bo prvi v nizu tematskih in vsebinskih počastitev jubileja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje