Po besedah programske vodje Performe Jasmine Založnik želijo vzpostaviti premislek o relaciji med posamičnim področjem in s spolom zaznamovanim telesom, predvsem v razmerju do scenskih umetnosti. "Je določeno polje delovanja (upravičeno) v domeni določenega spola, kako eden vpliva na (pre)oblikovanje drugega, kakšne pristope in odnose vzpostavljajo ženske ustvarjalke v svojem delu," so vprašanja, ki si jih zastavljajo na letošnji Performi/Platformi v organizaciji Mladinskega kulturnega centra (MKC) Maribor in Plesne izbe Maribor.
Izraelska gostja o ranljivosti in nadzoru
V žanrsko razgibanem programu se bo predstavilo več umetnic različnih profilov iz Slovenije in tujine. Med drugimi bo gostovala izraelska koreografinja Reut Shemesh. "Izbrali smo izraelsko umetnico, ki v svoji predstavi na podlagi lastnih izkušenj interpretira tanko mejo med ranljivostjo in nadzorom nad ženskami, ki imajo v Izraelu obvezno služenje vojaškega roka," pojasnjuje programska vodja Platforme sodobnega plesa Mojca Kasjak.
Festival bodo začeli danes ob 18.00 v GT22 z že tradicionalno VideoPerformo, izborom videodel Enye Belak Gupta in Ajde Tomazin, ki jo bo pospremil performans Petre Kapš. Sledila bo predstava Kaje Lorenci v Lutkovnem gledališču Maribor, ki v svojem delu raziskuje medosebne odnose.
Avtobiografski knjižni prvenec Simone Semenič Me slišiš? je angažiran in neprizanesljivo duhovit spopad z družbenopolitičnimi sistemi. S tehnologijo telesnosti in onkraj nje se spopadata Veronika Valdes in Ana Romih. Ustvarjalke, ki prihajajo z Akademije za ples v Budimpešti (Alja Branc, Ivona Medić, Jerneja Fekonja, Anna Jacso), razpirajo vprašanje ženskega telesa in stereotipov reprezentacije.
Pia Brezavšček, Barbara Krajnc Avdić in Saška Rakef so ustvarile interdisciplinarno raziskavo o (ne)spremenljivosti pogledov na materinstvo. Tanja Zgonc z metodo buta vzpostavlja dialog med čistim fizičnim telesom in duhovno razsvetljenostjo.
Festival bodo končali v soboto z ambientalnim projektom Prebujanje spečega velikana - Druga priložnost Mojce Kasjak, ki ga postavljajo na dvorišče nekdanje kaznilnice na Pobrežju. S tem projektom želijo opozoriti na nujnost oživitve velikih zapuščenih stavb, v katerem bi lahko svoj uprizoritveni prostor našla tudi profesionalna sodobna plesna scena, ki v Mariboru še nima ustreznega prizorišča.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje