Anamaria Klajnšček je pri ustvarjanju plesno-glasovnega soloperformansa Ona izhajala iz treh virov – ženskih likov svoje družine in njihovega arhetipa ženske moči, iz siren kot velikokrat ponovljivih mitoloških bitij ter čarovnic kot realnih ženskih entitet oziroma takšnega poimenovanja žensk skozi temačno zgodovino, v kateri so na njihov račun nekateri pridobivali moč in oblast. Foto: Nora Baylach
Anamaria Klajnšček je pri ustvarjanju plesno-glasovnega soloperformansa Ona izhajala iz treh virov – ženskih likov svoje družine in njihovega arhetipa ženske moči, iz siren kot velikokrat ponovljivih mitoloških bitij ter čarovnic kot realnih ženskih entitet oziroma takšnega poimenovanja žensk skozi temačno zgodovino, v kateri so na njihov račun nekateri pridobivali moč in oblast. Foto: Nora Baylach

Festival se v Mariboru začenja danes – v Sodnem stolpu bo nastopila Ana Klajnšček, slovenska plesalka in koreografinja, ki je razpeta med Španijo in Slovenijo. Navdih za plesno-glasovni soloperformans Ona je primarno črpala iz ženskih likov svoje družine in njihovega arhetipa ženske moči. Do sobote se bo na več prizoriščih zvrstilo 10 plesnih in gibalnih predstav. Osrednji festivalski program bo potekal v Lutkovnem gledališču Maribor.

V predstavi Gracije, ki jo je navdihnil kip Antonia Canove, se izvajalcem Siroju Guglielmiju, Matteu Marchesiju in Andrei Rampazzo pridruži koreografinja Silvia Gribaudi, ki se rada opredeljuje kot
V predstavi Gracije, ki jo je navdihnil kip Antonia Canove, se izvajalcem Siroju Guglielmiju, Matteu Marchesiju in Andrei Rampazzo pridruži koreografinja Silvia Gribaudi, ki se rada opredeljuje kot "avtorica telesa". Njena poetika nepopolnosti povzdigne v umetniško obliko z neposrednim, krutim in empatičnim komičnim slogom, ki prestopa meje plesa, gledališča in uprizoritvenih umetnosti, beremo o predstavi. Foto: Claudia Borgia, Chiara Bruschini

Tema letošnjega festivala je Polnih 18 ali Prehod v polnoletnost. "S prehodom mladostnikov v odraslost ima 18. izvedba Platforme sodobnega plesa veliko podobnosti. Od mladostnikov se običajno zahteva sprejemanje večje odgovornosti, ki jih od njih pričakuje širša družba. Kaj se pričakuje od festivala, ki je postal polnoleten? Odgovornost? Ali še večjo stabilnost? Prepoznavnost? Ali zgolj pripravljenost na vse večje izzive in priložnosti ter raznolike izbore?" izpostavlja umetniška in programska vodja festivala Mojca Kasjak.

"18. Platforma sodobnega plesa zagotovo pušča in zaznava sledi sodobne plesne umetnosti v premisleku kuriranega programa, povabljenih gostujočih predstavah, v inovativni in kompleksni programski strukturi, v festivalskih produkcijah in koprodukcijah, v sodelovanju s partnerji in navsezadnje v svojem bistvu. Je platforma za umetnike, za sodobno plesno umetnost in za razvoj občinstva," dodaja.

Ob osrednjem festivalskem programu bodo spremljevalni plesno-glasbeni dogodki tudi na prostem. V žanrsko razgibanem programu, v katerem se prepletajo sodobni ples, gib, glasba in inkluzija, se bodo predstavili uveljavljeni plesni ustvarjalci iz Slovenije in tujine.

Uradno odprtje festivala, ki poteka v produkciji mariborskega Zavoda Moja kreacija, bo v četrtek zvečer. Ob tej priložnosti se bo slovenskemu občinstvu predstavila večkrat nagrajena italijanska koreografinja Silvia Gribaudi s predstavo Gracije. Umetnica se v svoji praksi osredotoča na raziskovanje družbenega vpliva teles, pri čemer v središče svojega ekspresivnega jezika, temelječega na dialogu med občinstvom in izvajalci, postavlja humorno perspektivo.

Predstava Eno samo telo ni dovolj, ki je nastala po konceptu in režiji Agostine d’Alessandro, raziskuje koncept identitete, da bi bolje razumeli kompleksnost medosebnih odnosov ter posledično verbalno in neverbalno komunikacijo, jezik, družbeno prilagajanje in individualna vedenja, ki sodelujejo s skupnostjo. Foto: Darja Štravs Tisu
Predstava Eno samo telo ni dovolj, ki je nastala po konceptu in režiji Agostine d’Alessandro, raziskuje koncept identitete, da bi bolje razumeli kompleksnost medosebnih odnosov ter posledično verbalno in neverbalno komunikacijo, jezik, družbeno prilagajanje in individualna vedenja, ki sodelujejo s skupnostjo. Foto: Darja Štravs Tisu

Festivalski program prinaša še plesni performans Eno samo telo ni dovolj Agostine D'Alessandro in premiero festivalske produkcije Telo kot neprehojena pokrajina Mirice Ačko, Lize Šimenc in Alje Petric, ki predstavlja inkluzivno zvočno-gibalno popotovanje.