Sodobno zaostrena interpretacija intimne drame je nastala v režiji Veljka Mićunovića. Foto: Damjan Švarc
Sodobno zaostrena interpretacija intimne drame je nastala v režiji Veljka Mićunovića. Foto: Damjan Švarc
Garderober
Slovenska gledališča so do zdaj uprizorila tri Harwoodove igre - Garderober (SSG Trst, 1993), Na čigavi strani (MGL, 2003) in Kvartet (Šentjakobsko gledališče, 2012). Foto: Damjan Švarc
Garderober
Ivo Ban, nastopa v vlogi velikega igralca Sira, pravi, da je Garderober lahko tudi zgodba slovenskih gledališčnikov. Foto: Damjan Švarc

SNG Drama Maribor se od sezone poslavlja z Garderoberjem Ronalda Harwooda. Intimna drama, ki je doživela tudi filmsko različico, slika odrsko zakulisje, nič drugačno od dogajanja v kakšnem podjetju ali banki.

Kompleksna študija o človeških značajih, zlasti, kakor se kažejo v gledaliških institucijah, je nastala v režiji črnogorskega režiserja mlajše generacije Veljka Mićunovića, v vlogi velikega igralca kot gost nastopa Ivo Ban, njegovega garderoberja Normana pa upodablja Vladimir Vlaškalić.
Harwood, ki je bil za filmski scenarij, nastalem po njegovi dramski predlogi, leta 1983 nominiran za oskarja, je besedilo zasnoval na lastnih izkušnjah med petletnim službovanjem kot osebni garderober Donalda Wolfita, glavnega igralca v Shakespearovi potujoči skupini.
Zgodba pripoveduje o vodji gledališke skupine Siru, ki doživi duševni in telesni kolaps, zato večerne predstave Kralja Leara za nič na svetu noče odpovedati. Njegov garderober Norman z razumevajočo ljubeznivostjo Sira v zakulisju pripravlja na vlogo in edini v gledališki skupini verjame, da bo ta večer igralec stal na odru v vsej svoji mogočnosti.
"To je slika o igralcih, ki nas danes obkrožajo, pa tudi slika o gledališču. Hkrati se lahko ta zgodba dogaja tudi v kakšnem podjetju, banki in podobno," pravi režiser Veljko Mićunović, ki je tudi sam odraščal na odru in za njim. "Predstava je bogata z odnosi, čustvi, majhnimi intimnimi boji, pa tudi z največjim bojem tega človeka, ki šteje svoje zadnje dni življenja," še pojasnjuje režiser.
Boj vsakega igralca
Glavnega igralca igra starosta slovenskega gledališča Ivo Ban, ki o vlogi pravi, da odgrinja tančice s tega poklica, ki ljudem, ki niso prav natančni in vešči v gledališču, niso znane. To je lahko tudi zgodba slovenskih gledališčnikov, pravi. "Predstavljam si, da se vsi srečujejo z enakimi stvarmi v življenju in karieri. Vsi razmišljajo, kako razdeliti svoje življenje na poklic, na kariero, na zasebno življenje. Ali nositi s sabo te vloge ali ne? Se oprhati in iti domov normalno kot Ivo Ban ali še naprej vlačiti s sabo ta gledališki balast? To se začne nabirati, in če gre iz leta v leto, desetletja, je treba začeti stvari res natančno selekcionirati, da lahko preživiš in končaš, če ne drugega, zdrav, bogat, vsaj bolj moder."
Igrajo tudi …
Igralsko zasedbo sestavljajo še Ksenija Mišič, Maša Žilavec, Mirjana Šajinović, Viktor Meglič in Davor Herga. Dramaturg je Vili Ravnjak, scenograf Hans Georg Schäfer, kostumografinja Suzana Rengeo, oblikovalca svetlobe Veljko Mićunović in Hans Georg Schäfer.