In zakaj John Cage? je študija zvoka in pomena v govoru. Avtorja se ukvarjata z močjo in vplivi zvoka izgovorjenih besed, govora kot strukture in izgovorjenega kot skozi zrak potujoče dinamike. Foto: Gledališče Glej
In zakaj John Cage? je študija zvoka in pomena v govoru. Avtorja se ukvarjata z močjo in vplivi zvoka izgovorjenih besed, govora kot strukture in izgovorjenega kot skozi zrak potujoče dinamike. Foto: Gledališče Glej
Predstava Volumen II je predstava o plesalki in glasbeniku oz. didžeju. Predstava s poezijo patetike inscenira plesišče z didžejem in plesalko, ki želi pred občinstvom podoživeti svojo željo po plesu. Foto: Gledališče Glej
O predstavi Opazuj, kako utrujenost porazi misel so ustvarjalci zapisali takole: 'Nekega dne sem ugotovil, da resnico lahko spoznaš samo, če celo noč ne spiš. Tako sem preživel celo leto brez spanca, saj sem želel izvedeti vso resnico. Danes mineva natanko eno leto odkar sem se odločil, da nikoli več ne bom šel spat. V tem času sem videl puščobno pokrajino, nepokvarjeno in počasi razpadajočo zaradi pomanjkanja intelektualnih dražljajev.' Foto: Gledališče Glej

Prvič v Ljubljano prihajata Guillem Mont de Palol in Jorge Dutor, zanimiv barcelonski gledališki duo. Predstavila se bosta s predstavo Y por qué John Cage? (In zakaj John Cage?), ki po besedah enega izmed kritikov sooči "dva performerja, ki se iz oči v oči dogovarjata o postavitvi nove predstave, a ju zvok lastnih besed obsede, nato vse skupaj postane divje norčevanje iz onomatopoije v ponavljajočih se epizodah" (Ling, Here, There and Everywhere, decembra 2011).

Gledališko skupino El Conde de Torrefiel vodi Pablo Gisbert, ki je za svoje zadnje dramsko besedilo A movie theater burns while ten people burn (Kino gori, ko gori deset ljudi) letos prejel prestižno špansko nagrado Marqués de Bradomín, ki jo vsako leto podeljujejo za najboljša španska dramska besedila. El Conde de Torrefiel prihajajo v Glej s predstavo Observen cómo el cansancio derrota el pensamiento (Opazuj, kako utrujenost porazi misel), ki je premiero doživela letos na festivalu SISIMO v Madridu. O predstavi je kritik Pablo Fidalgo Lareo oktobra zapisal: "El Conde de Torrefiel so se od Castelluccija naučili, kako spoštovati podobe in atmosfero, ne da bi - v iskanju tiste magične svetlobe in lastne pokrajine - v ta namen žrtvovali strukturo, kar bi moralo biti vodilo vsake kreacije. Poleg tega pa jih je Peter Handke naučil magije jezika in pasti v glasbi repeticije."

V Ljubljano se vrača skupina Societat Doctor Alonso, mednarodno uveljavljena in večkrat nagrajena gledališka skupina, katere ustanovitelja sta režiser Tomás Aragay ter plesalka in dramaturginja Sofia Asencio. Njihova značilnost je, da vsako predstavo snujejo iz točke nič in tako vsakič znova redefinirajo lastni izrazni jezik. V predstavah mešajo različne performativne zvrsti, scenske forme in ustvarjalce ter pri tem razvijajo edinstven način odrske prezence. Predstavili se bodo s predstavo Volumen II, s katero že štiri leta gostujejo po svetu.

Vsak dan bodo med 10. in 14. uro v Dijaškem domu Ivana Cankarja potekale gledališko-plesne delavnice, med 14. in 17. uro v preddverju Gledališča Glej pa neformalna popoldanska druženja.

Recipročni projekt sodelovanja
Gledališče Glej
(Ljubljana, Slovenija) in Antic Teatre (Barcelona, Španija) sta neodvisni gledališči podobnega formata in profila. Obe ustanovi se posvečata raziskovanju novih ustvarjalnih pristopov in gledaliških kodov, hkrati pa se zavedata pomembnosti dajanja priložnosti (še) neuveljavljenim gledališkim ustvarjalcem. Obe gledališči se v svojem okolju soočata s podobnimi izzivi in problematikami.

Kot odgovor na te izzive je nastal recipročni projekt sodelovanja, katerega prva etapa bo potekala v Sloveniji pod imenom Glej, čez mejo: Katalonija - Katalonski in balearski umetniki na obisku v Sloveniji. Skupni projekt Gledališča Glej in Antic Teatra je križanec med katalonskim programom medkulturnega sodelovanja cav_a in Glejevo programsko novostjo iz letošnjega leta, sklopom Glej, čez mejo, ki predstavlja na Glejevem odru sorodna gledališča iz tujine. Cilj ljubljansko-barcelonskega projekta je omogočiti ustvarjalcem in ustanovam pogoje za izmenjavo ter nabiranje znanj in izkušenj s področja odrskih umetnosti, hkrati pa seznanjanje zainteresiranih javnosti o novodobnih gledaliških praksah v Kataloniji in Sloveniji.

Med 20. in 22. decembrom projekt gosti Gledališče Glej, prihodnje leto pa bo vlogo gostitelja v Barceloni prevzel Antic Teatre. Projekt sta omogočila Inštitut Ramon Llull in Veleposlaništvo Kraljevine Španije v Ljubljani.