Režiser nove postavitve Gorenjskega slavčka je Vito Taufer (1959), režiser številnih predstav v Slovenskem mladinskem gledališču, kjer je zaposlen, in v drugih slovenskih gledališčih. Na odru Opere je režiral Rossinijevega Seviljskega brivca (1990), Mozartovo opero Cosí fan tutte (1991), Waltonovega Medveda in Poulencove Tejrezijeve dojke (2004), Rossinijevo opero Turek v Italiji (2005) ter opero Zaljubljen v tri oranže Sergeja Prokofjeva (2006). Foto: Darja Štravs Tisu
Režiser nove postavitve Gorenjskega slavčka je Vito Taufer (1959), režiser številnih predstav v Slovenskem mladinskem gledališču, kjer je zaposlen, in v drugih slovenskih gledališčih. Na odru Opere je režiral Rossinijevega Seviljskega brivca (1990), Mozartovo opero Cosí fan tutte (1991), Waltonovega Medveda in Poulencove Tejrezijeve dojke (2004), Rossinijevo opero Turek v Italiji (2005) ter opero Zaljubljen v tri oranže Sergeja Prokofjeva (2006). Foto: Darja Štravs Tisu
Med slovenskimi opernimi deli Gorenjski slavček velja za najbolj priljubljeno, najbolj odprto, spevno in zaradi ljudskega duha prijetno za uho in za pogled. Foto: Darja Štravs Tisu

V idiličnem gorenjskem kraju se ob tem času ustavi zabavljaški Chansonette, ki Minko sliši peti in se v trenutku odloči deklico odpeljati v svet, da bi si izšolala glas in si s petjem služila kruh. Vse to se zgodi v času, ko Minkino družino upniki podijo iz hiše. Čeprav Chansonette ponuja denar, vaščani sklenejo, da bodo tujcu preprečili njegove načrte ...

Nov pogled na prej komično razumljeno delo
V SNG Opera in balet Ljubljana bo drevi ob 19.30 v okviru 28. Slovenskih glasbenih dnevov premiera opere Antona Foersterja Gorenjski slavček. Režijo prve slovenske opere, za katero sta libreto napisala Luiza Pesjakova in Emanuel Züngl, je tokrat prevzel Vito Taufer, za glasbeno plat pa je poskrbel dirigent Igor Švara.

Kot je na novinarski konferenci pred premiero poudaril umetniški vodja opere SNG Opera in balet Ljubljana Milivoj Šurbek, postavitev Tauferja in Švare ponuja nov pogled na to doslej kot veselo, naivno in komično razumljeno opero. Delo tokrat glavno junakinjo Minko osvetli kot žrtev moškega šovinizma in tedanje družbe.

Prenovljena in očiščena različica
Gorenjski slavček se je doslej večinoma izvajal po konceptu dirigenta Rada Simonitija, ta pa vsebuje tudi dele, ki jih ni napisal Foerster. Švara je, kot je pojasnil, sprva želel, da bi se tokrat držali le Foersterjevega zapisa, a to ni bilo izvedljivo. Stara partitura, ki jo hranijo v ljubljanski operno-baletni hiši, je namreč deloma izstrižena. Sedanjo verzijo je označil kot "Švara-Tauferjevo", v njej pa sta z režiserjem iskala dramaturško nit v smislu avtohtone vsebine in Slavčka očistila nekaterih dodatnih "nefoersterjevih" točk.

Dirigentsko taktirko bo poleg Švare vihtel Marko Gašperšič. Scenograf predstave je Samo Lapajne, kostumografinja Barbara Podlogar, dramaturginja Tatjana Ažman. Ker v ljubljanski operno-baletni hiši pričakujejo, da se bo predstava na repertoarju obdržala več sezon, so pripravili dve zasedbi. Na premieri bodo peli Miriam Kalin, Urška Breznik, Matjaž Stopinšek k. g., Jože Vidic, Nina Dominko k. g., Saša Čano, Andrej Debevec, Rok Bavčar in Juan Vasle.

Gorenjski slavček se vrača na operni oder
Gorenjski slavček se vrača na operni oder