Male tragedije združujejo štiri krajše drame. Foto: Mini teater
Male tragedije združujejo štiri krajše drame. Foto: Mini teater
Male tragedije so skice le po obsegu, ne pa po vsebini. Foto: Mini teater

Režijo za dela Skopi vitez, Mozart in Salieri, Kamniti gost in Gostija v času kuge je prevzel ruski umetnik Aleksej Leljavski, scenografija, kostumografija in oblikovanje lutk pa je bilo v rokah Tatsiane Nersisian. V vloge v štirih tragedijah so se vživeli Gašper Jarni, Marko Plantan in Igor Štamulak. Tisti, ki so zamudili premiero, pa si lahko prvo ponovitev predstave, ki je nastala pod okriljem Mini
teatra, na ljubljanskem gradu ogledajo 28. 8.

Sledenje Aristotelovim navodilom
Skupna značilnost vseh štirih del je, da se je Puškin omejil le na nekaj oseb, sledil pa je tudi načelom, ki jih je Aristotel določil v svoji Poetiki in ki narekujejo enotnost kraja, časa in dejanja. Predstava je namenjena tako odraslim kot mladim obiskovalcem. Ruski kritik Belinski je o Puškinu zapisal, da je trdne temelje ruski književnosti postavil tudi v dramatiki, ne le v liriki, prozi in literarni publicistiki.

Dramatske skice po obliki, ne po vsebini
"Po obliki in obsegu so to - "male tragedije" - sicer le dramatske skice, toda po vsebini in nje razvoju so to tragedije v polnem pomenu te besede ... Mozart in Salieri - to je cela tragedija, globoka velika, zaznamovana s pečatom močnega genija, čeprav je po obsegu drobna. Njena ideja je vprašanje o bistvu in medsebojnih odnosih nadarjenca in genija," je male tragedije opisal Belinski.

Kaj lahko pričakujete?
V Skopem vitezu naj bi Puškin upodobil skopost svojega očeta in napisal kritiko grabežljivosti kapitalizma. Drama Mozart in Salieri prikazuje problem genialnosti in zločinstva, ki izvira iz občutka umetniške manjvrednosti, ki jo Salieri čuti pred genialnim Mozartom. Kamniti gost pripoveduje zgodbo o donu Juanu, ki jo je obdelalo že več avtorjev, v Kužnem mestu pa je Puškin svobodno prepesnil romantižno dramo Johna Wilsona z istim naslovom.