Festival, ki bo potekal do 27. avgusta, je vsled hipotetične "vsebinske izčrpanosti sodobnega plesa" posvečen predvsem gledališču, je napovedala njegova direktorica in umetniška vodja Nevenka Koprivšek. Rdeča nit dogajanja so selitve, tako intimne kot geografske.
Čast prvih v areni je pripadla angleški gledališki skupini Station House Opera, ki je slovensko občinstvo preizkusila s predstavo Roadmetal Sweetbread, gledališkim in filmskim performansom, ki ga oblikujeta dva igralca. Umetniki predstavo, melodramo o samoti ter ljubezni in sovraštvu, ki poteka brez besed, oblikujejo za vsak oder posebej in Stara elektrarna pri tem ni izjema.
Pokopališče umrlih razmerij
Zavod Bunker napoveduje odprtje razstave, pravzaprav obisk hrvaškega projekta Muzej prekinjenih ljubezni, ki sta si ga zamislila kustosa Olinka Vištica in Dražen Grubišič. V Mestnem muzeju Ljubljana bodo od 19. avgusta na ogled predmeti, ki so preživeli napad "afektivnega in emocionalnega vandalizma".
Slovenci in Slovenke so muzeju darovali predmete, ki so jih spominjali na nesrečne ljubezenske zveze, med katerimi so zelo običajni plišasti medvedki, pisma, fotografije in tudi zelo nenavadni spomini, denimo žolčni kamni, mavčni odlitek zob, krznen moški plašč in pozabljene nogavice.
Tovornjakarji so naravni talenti
Do 27. avgusta se bodo na Mladih levih zvrstile številne pretežno gledališke predstave bolj ali manj uveljavljenih mednarodnih umetnikov, ki narekujejo nove smernice scenskih umetnosti, kljub temu pa ostajajo povezani z občinstvom. Med zanimivejšimi projekti je projekt švicarskega režiserja Stefana Kaegija z naslovom Cargo Sofia - Ljubljana, pri katerem sodelujeta bolgarska tovornjakarja, nešolana igralca.
Tovornjakarji nikoli ne spoznajo turističnih znamenitosti mest, kjer se ustavijo, zato si je Kaegi zamislil za občinstvo predelan tovornjak, na katerem bo mogoče spoznati drugačno Ljubljano, takšno, kot jo poznata bolgarska voznika. Tu so hala Litostroja, parkirišča, avtopralnica in seveda zgodbe, ki jih potnikom pripovedujeta tovornjakarja.
Na Mladih levih bo kar nekaj predstav, ki sodijo v t.i. gledališče predmetov (Object theatre). Vsakdanji reciklirani predmeti natopijo v novih vlogah, kar bo mogoče preveriti v predstavah Head in the Clouds Španca Xavierja Bobesa, Wewilllivestorm belgijskega umetnika Benjamina Verdoncka in The Story of Daniel Ray latvijske skupine Umka.LV.
Ker so jih ljudje hoteli nazaj
Koprivškova glede vrnitve k festivalski obliki Mladih levov opozarja, da bi bilo za ambiciozen mednarodni program potrebno več sredstev, odločilno vlogo za vrnitev festivala pa so odigrali avgustovska praznina in Mladih levov navajeno občinstvo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje