Anton Pavlovič Čehov je dandanes znan predvsem kot resen dramatik, in sicer po svojih štirih igrah (Utva, Striček Vanja, Tri sestre, Češnjev vrt), ki spadajo med temeljna dela moderne dramatike. Kar precej je poznan tudi kot pisec enodejank, ki jih še vedno uprizarjajo tako profesionalna kot ljubiteljska gledališča po vsem svetu in tudi pri nas, predvsem Snubača in Medveda. Najmanj pa je poznan kot pisec kratkih zgodb, čeprav jih je v najplodnejših časih objavljal več kot sto na leto. V Sloveniji se to kaže tudi po tem, da veliko njegovih najbolj znanih kratkih zgodb ni niti prevedenih ali so dostopne v prevodih, ki so nastali pred več kot petdesetimi leti. Celjska ustvarjalna ekipa je ob pripravljanju pričujoče postavitve, denimo, ugotovila, da zgodbi Žalost in Šala sploh nista prevedeni v slovenščino. Foto: SLG Celje /Jaka Babnik
Anton Pavlovič Čehov je dandanes znan predvsem kot resen dramatik, in sicer po svojih štirih igrah (Utva, Striček Vanja, Tri sestre, Češnjev vrt), ki spadajo med temeljna dela moderne dramatike. Kar precej je poznan tudi kot pisec enodejank, ki jih še vedno uprizarjajo tako profesionalna kot ljubiteljska gledališča po vsem svetu in tudi pri nas, predvsem Snubača in Medveda. Najmanj pa je poznan kot pisec kratkih zgodb, čeprav jih je v najplodnejših časih objavljal več kot sto na leto. V Sloveniji se to kaže tudi po tem, da veliko njegovih najbolj znanih kratkih zgodb ni niti prevedenih ali so dostopne v prevodih, ki so nastali pred več kot petdesetimi leti. Celjska ustvarjalna ekipa je ob pripravljanju pričujoče postavitve, denimo, ugotovila, da zgodbi Žalost in Šala sploh nista prevedeni v slovenščino. Foto: SLG Celje /Jaka Babnik
Umaška žirija je za slovenske produkcije očitno zelo dovzetna: lani je šla zmaga na festivalu v SNG Maribor. Žirijo je prepričalo z Marberjevo predstavo Od blizu v režiji Dina Mustafića. Foto: Spletna stran festivala

V predstavi Jaz vas ljubim, ki je v Umagu zmagala v konkurenci petnajstih produkcij, je je režiser Nikola Zavišić združil dramatizaciji kratkih zgodb Antona Pavloviča Čehova. Natančneje povedano: naslov združuje enodejanki Medved in Snubač ter odrsko adaptacijo kratkih zgodb Šala in Žalost.

Ves spekter čustev
Zavišić je osvojil tudi zlatega leva za režijo, predstava pa je za nameček dobila še nagrado občinstva. Kot je pojasnila žirija, so ustvarjalci v predstavi pazljivo razvijali elemente komike in tragike, melanholije in lahkotnosti, nežnosti in okrutnosti, ki so lastni Čehovu. Obenem je igralska ekipa s svojo razigranostjo in enostavnostjo vzpostavila pristen duhovni in telesni stik z občinstvo, so še poudarili.

Žirija, ki ji je predsedovala hrvaška pisateljica Sibila Petlevski, člana pa sta bila tudi teatrologinja Mani Gotovac in direktor gledališča iz Virovitice Miran Hajoš, je Zavišića posebej pohvalila zaradi velikega poznavanja poetike ruskega dramatika, so poročali hrvaški mediji.

Levi so zarjoveli še za:
Zlate leve so dobili tudi igralci Hana Hegedušić in Robert Plemić v predstavi Lepotica iz Leenana Hrvaškega narodnega gledališča iz Varaždina, in bosansko-hercegovskih igralec Vladimir Jokanović za vlogo v predstavi Leseni kovček Tomasa Vulfa.

Pet držav išče srečo
V Umagu je bilo v desetih festivalskih dneh na programu 15 predstav, med katerimi je bilo šest slovenskih. Poleg Celjanov so nastopili še gledališče Glej in gledališče Vesne Pernarčič iz Ljubljane, Malo mestno gledališče iz Kopra, SNG Drama Maribor in kranjsko Prešernovo gledališče. Rdeča nit vseh sodelujočih predstav iz Hrvaške, Slovenije, BiH-a, Makedonije in Srbije je bilo iskanje sreče.