Pripovedovalski Variete se dejavno ukvarja z razvojem in promocijo sodobnega odrskega pripovedovanja pri nas. V ta namen že četrto leto zapored prireja redne pripovedovalske večere v ljubljanski Kavarni Union, vodi izobraževalne programe s področja pripovedovanja in prireja strokovna predavanja in srečanja na omenjeno temo. V sezoni 2012/13 je v sodelovanju z Lutkovnim gledališčem Ljubljana uvedlo redne tedenske pripovedovalske dogodke za otroke z naslovom Bilo je nekoč, in je še danes, na vabilo Mestne knjižnice Kranj pa pripravlja tudi redne mesečne pripovedovalske dogodke za odrasle. Foto: Pripovedovalski Variete
Pripovedovalski Variete se dejavno ukvarja z razvojem in promocijo sodobnega odrskega pripovedovanja pri nas. V ta namen že četrto leto zapored prireja redne pripovedovalske večere v ljubljanski Kavarni Union, vodi izobraževalne programe s področja pripovedovanja in prireja strokovna predavanja in srečanja na omenjeno temo. V sezoni 2012/13 je v sodelovanju z Lutkovnim gledališčem Ljubljana uvedlo redne tedenske pripovedovalske dogodke za otroke z naslovom Bilo je nekoč, in je še danes, na vabilo Mestne knjižnice Kranj pa pripravlja tudi redne mesečne pripovedovalske dogodke za odrasle. Foto: Pripovedovalski Variete
koncertna pripoved Tri zdrave Marije in en oče naš
Na zgoščenki Tri zdrave Marije in en oče naš so priredbe slovenskih pripovednih pesmi Lenčica, Gregcova sestričica, Nuna in Grajska gospa ubije majerici sina, škotske zgodbe Rdeča in bela vrtnica, zgodbe makedonskega pisatelja P. A. Andreevskega Vampir ter slovenska lirska pesem Stoji, stoji mi polje. Foto: Pripovedovalski Variete
Boštjan Narat
Pripovedovalski Variete v sodelovanju z Grand hotelom Union organizacijsko in programsko vodi tedenski program za promocijo branja med najmlajšimi z naslovom Varietejček in mesečne pogovorne večere z naslovom Filozofiranje v Varieteju, ki jih vsebinsko pripravlja in vodi Boštjan Narat (na fotografiji). Druge programe Pripovedovalskega Varieteja vodita Ana Duša in Špela Frlic. Foto: Ana Jurc

Zgoščenki sta bili posneti v živo konec leta 2012, predstavljata pa pripovedovanje zgodb v živo. Čeprav tovrstne zgodbe večinoma izhajajo iz svetovne ljudske tradicije, s posegom pripovedovalca dobijo bolj ali manj avtorske barve.

Vabilo v intimo žive zgodbe
Sodobno ali odrsko pripovedovanje se pri nas v zadnjih letih hitro razvija, dogajanje na tem področju pa je primerljivo s podobnimi procesi v drugih evropskih državah. Z nedavno uvedbo večerov Story Slama v ljubljanskem klubu Daktari je bila pri nas prvič predstavljena tudi tradicija pripovedovanja resničnih zgodb, ki je sicer značilna za ameriško pripovedovalsko sceno. Odrsko pripovedovanje se giblje med področjema literature in sodobnih performativnih praks. Predstavljeni zgoščenki, ki sta prvi tovrstni pri nas, pomenita tudi pomemben prispevek na področju zvočnih knjig na našem tržišču.

Etnologinja in kulturna antropologinja Katarina Juvančič je v spremni besedi zgoščenke Pripovedovalski Variete v Kavarni Union/Deset zgodb zapisala: "V razsrediščenem času, ki ga živimo, živo pripovedovanje ljudskih zgodb za odrasle tudi pri nas dobiva nov zagon. (…) Ti pripovedovalci se ozirajo za pripovednim gradivom s celega sveta in pri tem kombinirajo raznolike glasbene in gledališke metode, v pripovedovanje vpeljujejo tako elemente stand-up komedije, kabareja, politične satire, družbene kritike ter osebnih narativ, odpirajo nove formate (pripovedovalski festivali, šole pripovedovanja, odprti mikrofon itd.) in alternativne prostore pripovedovanja (študentski klubi, kavarne, Metelkova itd.). (…) Ta pionirska zgoščenka predstavlja najodličnejše pripovedovalske osebnosti in njihove raznolike načine pripovedovanja, obenem pa poslušalca vabi v intimo žive zgodbe brez tehnoloških intervencij."

Pripovedi, ki se povezujejo z glasbo
Pripovedovalski Variete v Kavarni Union/Deset zgodb je bil posnet v živo na pripovedovalskem večeru oktobra 2012 v ljubljanski Kavarni Union, kjer tudi sicer potekajo redni pripovedovalski večeri za odraslo občinstvo. Zgoščenka prinaša deset bolj ali manj posodobljenih in avtorsko prirejenih ljudskih zgodb desetih različnih pripovedovalcev: Srečka Meha, Boštjana Napotnika, Roka Kušlana, Katje Preša, Anje Štefan, Ljobe Jenče, pripovedovalskih skupin Vroča Župa (Rok Kosec in Goran Završnik) ter Gobec in godec (Jure Longyka, Boštjan Gombač in Žiga Golob), na zgoščenki pa sta vodji Pripovedovalskega Varieteja in urednici zgoščenke Ana Duša in Špela Frlic kot pripovedovalki nastopili tudi sami. Poleg njih na zgoščenki kot avtorja in izvajalca glasbe nastopata še Drago Ivanuša in Polona Janežič.

Druga zgoščenka, koncertna pripoved Tri zdrave Marije in en oče naš, pa je bila posneta v živo oktobra 2012 v Zavodu za prestajanje kazni Ig in v ljubljanskem klubu Menza pri koritu. Pripovedovalsko-glasbena skupina Tri zdrave Marije in en oče naš je nastala na začetku leta 2010 in je prva tovrstna skupina pri nas s stalnim repertoarjem in režirano postavitvijo (za režijo je poskrbel Mare Bulc, za dramaturgijo pa Špela Frlic). Poleg pripovedovalke Ane Duša, ki je tudi avtorica izbora in priredb zgodb, jo sestavljajo še priznani glasbeniki Boštjan Narat, Vesna Zornik in Polona Janežič (zadnja je tudi avtorica glasbe). V zadnjih dveh letih je skupina nastopila na več kot 20 festivalih in samostojnih prireditvah po vsej Sloveniji, za nastop v avstrijski Gornji Radgoni pa so bile zgodbe prevedene tudi v nemški jezik.