Predstavo bodo spremljali nadnapisi tako v slovenskem kot tudi angleškem jeziku, ker gre za posebno slengovsko priredbo Shakespearjeve tragedije, ki jo režiser želi posredovati neokrnjeno. Foto: Cankarjev dom
Predstavo bodo spremljali nadnapisi tako v slovenskem kot tudi angleškem jeziku, ker gre za posebno slengovsko priredbo Shakespearjeve tragedije, ki jo režiser želi posredovati neokrnjeno. Foto: Cankarjev dom
Macbeth
Južnoafriški gledališki režiser Brett Bailey je priredbo Verdijeve glasbe naročil izurjenemu belgijskemu skladatelju Fabriziu Cassolu, ki ohranja vso specifiko skladateljeve partiture s poudarkom na velikih arijah protagonistov, na kožo pisanim izvrstnim južnoafriškim pevkam in pevcem, ki so tudi odlični igralci. Foto: Cankarjev dom

Opera – glasbo je po Verdijevem Macbethu priredil belgijski skladatelj Fabrizio Cassol – je zastavljena kot zgodba v zgodbi. Amaterska gledališka skupina iz begunskega taborišča naleti na zaboje, polne kostumov, rekvizitov, libretov in starih posnetkov opere Macbeth. Ko brskajo med predmeti, sklenejo, da bi Shakespearjevo tragedijo tudi sami uprizorili. V njej namreč prepoznajo vrsto vzporednic s trenutnim položajem v lastni domovini, ki jo uničujejo okrutni klanski boji za oblast in prevlado nad ozemljem, bogatem z rudniki zlata.

Shakespearjevo zgodbo tako južnoafriško gledališče postavlja v državo, ki jo pretresa neusmiljeno izkoriščanje naravnih virov, s katerimi se s pomočjo oblasti, polne korupcije, okoriščajo največje svetovne družbe, hkrati pa vzdržujejo vsesplošno nasilje in korupcijo. V takšnem okolju etničnih konfliktov, brezobzirne milice in naravnega bogastva, prežetega s krvjo, kongovski vojskovodja, general Macbeth, in njegova ambiciozna žena umorita kralja in sprostita grozote nad pokrajino, ki jo zasežeta.

Skladatelj Cassol je Verdijevo partituro priredil za deset južnoafriških opernih pevcev in dvanajst glasbenikov. Izvedla jo bo skupina Third World Bunfight ob spremljavi članov znanega in večkrat nagrajenega ansambla klasično izobraženih glasbenikov iz nekdanje Jugoslavije No Borders Orchestra, ki ga vodi srbski dirigent Premil Petrović.

"Naš afriški Rimbaud"
Bailey, ki mu doma pravijo "naš afriški Rimbaud", se je na evropskih odrih proslavil s predstavami, kot so Exhibit B, Orfeus in Big Dada. Režiser, ki cepi stare evropske zgodbe na afriška tla (Medeja, Orfej), je Macbethu oblikoval tudi scenografijo, koreografijo je podpisala Natalie Fisher.
S predstavo, ki je del abonmaja Veličastnih 7 in tematskega festivala Shakespeare za vedno, se Cankarjev dom pridružuje zaznamovanju 400-letnice smrti velikega angleškega dramatika.

MACBETH by BRETT BAILEY / Third World Bunfight from Free State Productions on Vimeo.