Operna zgodba prinaša najmlajši publiki pozitivno etično sporočilo, pri tem pa poudarja pomen vztrajanja, upanja in osebnega boja za tisto, kar nam je v življenju najpomembnejše. Foto: Tiberiu Marta/SNG Drama Maribor
Operna zgodba prinaša najmlajši publiki pozitivno etično sporočilo, pri tem pa poudarja pomen vztrajanja, upanja in osebnega boja za tisto, kar nam je v življenju najpomembnejše. Foto: Tiberiu Marta/SNG Drama Maribor

Otroci so zelo iskrena publika. Takoj ti dajo vedeti, ali jih to zanima ali pa smo dolgočasni. Zato moramo toliko razgibati in popestriti zadeve, da nismo dolgočasni.

Jaki Jurgec

V Slovenskem narodnem gledališču Maribor so premierno uprizorili pravljično otroško opero Kdor upa, ne odneha, ki jo je napisal skladatelj Vitja Avsec.

Uprizoritev je sad razpisa za otroško oziroma mladinsko opero, ki ga je Opera SNG Maribor izvedla v sezoni 2009/2010. Cilj razpisa je bil spodbuditi nastanek novih glasbeno-gledaliških del za mlajše generacije. Strokovno žirijo je najbolj prepričal Vitja Avsec, za katerega je Kdor upa, ne odneha drugo operno delo. Predtem je napisal opero za odrasle Elektra.

Za Avseca je bil, po lastnih besedah, pri pisanju opere glavni izziv ustvariti glasbo, ki bo neposredna in bo "nosila" dramsko dogajanje. "Želel sem napraviti nekaj, s čimer bi se otroci lahko poistovetili ter da bi spoznali opero kot zvrst in njene posamezne dele."

Glasba je zmes različnih glasbenih stilov in vsebuje tudi otrokom bolj znane glasbene zvrsti. "Opazen je tudi sodobnejši zvočni svet in nekaj elementov iz sveta zabavne glasbe," je pojasnil Avsec. "Delo je dovolj privlačno in dovolj na nivoju, da bo otrok lahko užival v zgodbi in razumel sporočilo," pa je dodal dirigent Simon Robinson.

Uprizoritev je režiral Jaki Jurgec, ki v njej tudi nastopa. Mariborskemu občinstvu znan predvsem kot operni pevec, ki je na odru ustvaril že več kot štirideset vlog, se je v otroški operi že preizkusil, saj je priredil za otroke Čarobno piščal in Seviljskega brivca. "Otroci so zelo iskrena publika. Takoj ti dajo vedeti, ali jih to zanima ali pa smo dolgočasni. Zato moramo toliko razgibati in popestriti zadeve, da nismo dolgočasni," je pojasnil.

Kot je dejal, je glasbena predloga "izredno prijetna, zanimiva in poslušljiva", zato upa, da mu je takšno uspelo narediti tudi igro. "Bistvo režije je, da se igra pevcev pokriva z glasbo," je poudaril. Glavno vlogo zaljubljenega Pusija je zaupal Dušanu Topolovcu, njegova ljubezen Bejbika pa je na odru Martina Ledinek.

Otroci so zelo iskrena publika. Takoj ti dajo vedeti, ali jih to zanima ali pa smo dolgočasni. Zato moramo toliko razgibati in popestriti zadeve, da nismo dolgočasni.

Jaki Jurgec