Po prvih odzivih kritikov se Mike Leigh verjetno zadovoljno smeji. Foto: EPA
Po prvih odzivih kritikov se Mike Leigh verjetno zadovoljno smeji. Foto: EPA
Judovska vera je središče dogajanja v igri Mika Leigha. Foto: EPA

Ob premieri, ki se je zgodila štiri dni po zanjo predvidenem datumu, so se našli odgovori na vsa vprašanja. Postalo je jasno, zakaj je bilo treba premiero prestaviti, pa tudi, zakaj do zadnjega dne predstava ni imela imena.

Od Izraela do zasvojencev
Leighova igra se dotakne množice žgočih vprašanj: izraelskih notranjih trenj, Iraka pa tudi katastrofalnih poplav v New Orleansu. Ravno zaradi slednjih je moral Leigh premakniti datum premiere, da je lahko v scenarij zapisal najnovejše podatke iz ZDA. Drama Dva tisoč let je tako verjetno najbolj aktualno odrsko delo doslej, katere avtor je besedilo pisal prav do zadnje ure pred premiero.

Nesmiselno čakanje
Kljub pomanjkanju podatkov o predstavi je bilo 16.000 vstopnic za 20 tednov predstav razprodanih že dva tedna pred krstom igre. Za zadnjih 30 vstopnic za premiero se je kolona začela viti že ob 6.00 zjutraj in četudi je bilo jasno, da tisti na repu vrste nimajo prav nobenih možnosti za vstopnico za Dva tisoč let, so Londončani vztrajali do konca.

Na videz idilična judovska družina
Predstava Dva tisoč let se dogaja v dnevni sobi judovske družine srednjega razreda v severnem predelu Londona in ponuja vpogled v napete odnose med tremi generacijami. V igri se prepletajo razprave o judovski religiji, problematika drog, družinske zdrahe in politične teme.

Čeprav režiser lanske filmske uspešnice Vera Drake kar 12 let ni napisal nobenega dramskega dela, pa so bili tako kritiki kot občinstvo navdušeni. Predstava je namreč napetost ohranila do konca in ni utonila v monotonost.