V monodrami je zaživel tudi lik Gajaš iz filmske uspešnice Petelinji zajtrk, ki ga upodablja Vlado Novak. Foto: MMC RTV SLO
V monodrami je zaživel tudi lik Gajaš iz filmske uspešnice Petelinji zajtrk, ki ga upodablja Vlado Novak. Foto: MMC RTV SLO
Zlatko Šugman, ki je umrl leta 2008, je bil po rodu iz okolice Ptuja in je svojo igralsko pot pričel na deskah ptujskega gledališča. Foto: MMC RTV SLO

Edini takšen festival v Sloveniji se bo končal 5. decembra, ko bodo podelili nagrado Zlatka Šugmana za najboljšo monodramsko uprizoritev. Poimenovanje glavne nagrade po igralcu Zlatku Šugmanu je novost, za katero so se organizatorji odločili na predlog Društva prijateljev Ptuja in na podlagi tega, da je bil Šugman po rodu iz okolice Ptuja in je svojo igralsko pot začel na deskah ptujskega gledališča. Po besedah direktorja Mestnega gledališča Ptuj Petra Srpčiča je "prav, da ima nagrada nek obraz", obraz Šugmana, ki je "resnično bil slovenska gledališka veličina".

V izboru za "šugmana" 30 predstav
Za omenjeno nagrado se bo potegovalo šest predstav, ki jih je izmed okoli 30, ki so nastale v zadnjih dveh letih, izbral festivalski selektor Alen Jelen. Med njimi so poleg predstave Skok iz kože z Gabrom Trseglavom še Sokratov zagovor z Alešem Valičem, Noč čisto na robu gozdov z Robertom Waltlom, Rob sveta - konec igre z Jako Lahom, Sahib - impresije iz depresije z Branetom Završanom in Pika, kje je tvoja nogavica z Minco Lorenci.

V spremljevalnem programu si bo mogoče ogledati še najnovejšo monodramo Mestnega gledališča Ptuj Gajaš, arestant z Vladom Novakom, organizirali pa bodo tudi okroglo mizo o monodramskem gledališču pod naslovom Sam proti vsem.

Celoten program festivala najdete tukaj.

Na zadnjem, 7., festivalu Monodrama Ptuj 2008 je nagrado za najboljšo monodramo prejel igralec Valter Dragan za predstavo Zorana Hočevarja Za znoret.

Festival, ki je prej potekal vsako leto, je po novem bienalne narave, saj ga bodo prirejali izmenjaje s festivalom komornega gledališča SKUP, radi pa bi ga tudi umestili v mednarodni prostor. "Po tovrstnih festivalih je velika potreba," je pred dnevi povedal Srpčič. "Stik med igralcem in gledalcem se pri monodramah razvije na najbolj pristen način."