Uprizoritev, ki bo premiero doživela nocoj ob 19.30, je režiral Luis Ernesto Doñas, glasbeno jo bo vodil dirigent Ayrton Desimpelaere. Libreto v ospredje postavlja ljubezensko zgodbo med mladim Wertherjem in Charlotte, ki sta razpeta med željo po sreči in pričakovanji družbe, kar je v operi zajeto tudi s časovno strukturo. Naslovni lik poje tenorist Aljaž Farasin, v vlogi Charlotte nastopa mezzosopranistka Nuška Drašček, letošnja dobitnica nagrade Prešernovega sklada.
Režiser se je pri postavljanju dela na oder ozrl h Goethejevi knjigi, v kateri je Werther ne samo poet, ampak tudi slikar. V vizualnem smislu so navdih za to našli v italijanskem slikarju Giorgiu de Chiricu (1888–1978), ki je klasične oblike spajal s sodobnimi načini slikanja. V operi se mu zdijo pomembni momenti dualnost med družbo in naravo, Wertherjeva smrt in samota.
Umetniški direktor Opere Marko Hribernik je Wertherja na program uvrstil, ker se mu je zdelo, da bi si zaslužil uprizoritev poleg železnih del repertoarja, kot so Trubadur, Aida in Nabucco, saj je stalnica opernih hiš. Na ljubljanskem odru so ga prvič uprizorili v sezoni 1908/1909, temu je sledilo še šest premiernih uprizoritev, zadnja je bila v sezoni 1978/1979.
Postavitev opere po 45 letih je po besedah dirigenta belgijskega rodu Desimpelaereja, ki se je ljubljanskemu opernemu orkestru pridružil leta 2022 kot stalni dirigent, izziv in nekaj novega. Da bi iz glasbenikov izvlekel francoski zvok, se je odločil za nekatere spremembe pri postavitvi instrumentov. Na ta način bo zvok lahko drugačen, s tem pa tudi sama artikulacija glasbe.
Z orkestrom je želel izraziti različna občutja, ki so prisotna v glasbi, pri celotni produkciji pa je iskal "mehko ekspresijo". "V operi čutimo francosko glasbo, francosko atmosfero, v njej je tudi nekaj germanskega, kot sta Wagner in Strauss."
Opero so ob nastanku zaradi tragične vsebine v Franciji zavrnili, krstno pa so jo uprizorili nato leta 1892 na Dunaju v nemškem jeziku. V Parizu so jo izvedli leto pozneje.
Scenografija je delo Chiare La Ferlita, kostumografija Elise Cobello, oblikovanje svetlobe pa podpisuje Camilla Piccioni. Dramaturginja je bila Tatjana Ažman. Premieri bo sledilo šest ponovitev. V osrednjih pevskih vlogah bodo nastopili še Martin Sušnik k. g. ter Elena Dobravec in Margareta Matišić k. g.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje