Ribič si zato, da bi se lahko poročil z morsko deklico, ki je brez duše, saj te morska bitja pač nimajo, dušo odreže od svojega telesa, ohrani zgolj srce in se požene v globine morskega kraljestva. Na kopnem ostane njegova duša, ki se osamljena in brez srca, odpravi v svet. Foto: SMG
Ribič si zato, da bi se lahko poročil z morsko deklico, ki je brez duše, saj te morska bitja pač nimajo, dušo odreže od svojega telesa, ohrani zgolj srce in se požene v globine morskega kraljestva. Na kopnem ostane njegova duša, ki se osamljena in brez srca, odpravi v svet. Foto: SMG
Oscar Wilde
'Človek ima dušo in to je nekaj hudo resničnega. Lahko jo kupiš, prodaš ali zamenjaš. Lahko jo zastrupiš in rešiš. Vsi imamo dušo,' je v svojem drugem delu, romanu Slika Doriana Graya, zapisal Oscar Wilde.

Premiera predstave Ribič in njegova duša, ki je nastala v koprodukciji ŠKUC gledališča, Slovenskega mladinskega gledališča in Zavoda Projekt Atol, se je odvila v dvorani na Stari pošti. Predstava je namenjena mlademu občinstvu in odpira vprašanje bogastva, modrosti, hipokrizije religij, prevar sveta, laži sveta, skratka vsega, kar je v današnjem času še vedno aktualno in privlačno.
Pravljica je po besedah Peternelja zelo kompleksna, saj prepotuje veliko različnih svetov, zato se je sprva spraševal, ali je pravljico sploh mogoče postaviti na oder, vendar pa ga je vznemirila prav ta njena strukturiranost, ki je pripomogla h končni odločitvi.
Pravljičnost minimalizma
Režiser si je uprizoritev zamislil v dokaj preprosti obliki pripovednega tipa z gledališkimi elementi, postavitev pa je zelo skromna in asketska. V ospredju je besedilo, saj si želi, da bi gledalci dobro sledili toku zgodbe. Za dramatizacijo je poskrbel skupaj s svojima igralskima kolegoma Blažem Šefom in Tino Vrbnjak, ki se mu bosta pridružila tudi na odru. Pravljičnemu svetu ustreza čarobna kostumografija Barbare Stupica, scenografijo Eme Kugler pa določa minimalizem - za pravljično vzdušje poskrbijo barve in luči. Glasbo je podpisal Aldo Kumar.
Predstava je namenjena gledalcem od desetega leta starosti naprej, ker pa je literatura simbolizma in dekadence, kamor sodi slavni irski dramatik in pisatelj Oscar Wilde, primerna tudi za odrasle, se utegne zgoditi, da bo požela tudi zanimanje starejših, razmišlja direktorica Slovenskega mladinskega gledališča Uršula Cetinski.
Gre za drugo predstavo, ki je nastala v koprodukciji s Škuc gledališčem, in prvo v koprodukciji z Zavodom Projekt Atol. Mladinsko gledališče je s Škucem sodelovalo že pri predstavi Amado mio, ki je prav tako nastala pod Peterneljevim režijskim vodstvom in je prepotovala pot od Čila do Italije in Makedonije.