Peter Sellars bo sporočilo opere Zaide obrnil nekoliko po svoje. Foto: EPA
Peter Sellars bo sporočilo opere Zaide obrnil nekoliko po svoje. Foto: EPA
Peter Sellars: Zaide
Igralci v Sellarsovi postavitvi bodo plezali po nekakšnem zidarskem odru. Foto: Jugendstiltheater

A čeprav Sellers operi Zaide ne bo dodal niti note, ki je ni zapisal Mozart in čeprav bo pustil nedotaknjen tudi libretto Johanna Andreasa Schachtnerja, ekscentrični ameriški režiser napoveduje popolno preobrazbo sporočila opere, ki bo zaživela na odru dunajskega Jugendstiltheatra. Če si je Mozart Zaide - delo pravzaprav ni prava opera, saj je besedilo govorjeno - zamislil kot opero o dogajanju v turškem haremu, bo Peter Sellers z istim besedilom na odru predstavil manifest proti suženjstvu.

Definicija suženjstva 250 let kasneje
Da bi to lahko uresničil, je moral Peter Sellers nekoliko spremeniti Mozartovo definicijo suženjstva. Mozart je namreč v vlogo sužnjev postavil prav čedne belce, v Sellersovi interpretaciji zgodbe o Zaide, ki se zaljubi v sužnja, pa bo večina igralcev na odru temnopoltih. Obeta pa se še ena novost. V vlogi nekakšnega antičnega zbora bo nastopil kvartet strokovnjakov za trgovanje z ljudmi ter žrtev tega nič kaj čednega posla.

Ljubezen in svoboda
Kot scenograf bo nastopil George Tsypin, ki namerava na oder postaviti do stropa segajočo kovinsko kletko z več nadstropji. V etažah bodo "domovali" črni sužnji, "zaposleni" v tekstilni tovarni sultana Solimana, ki se je tudi sam zagledal v lepo Zaide. Takšna postavitev naj bi v občinstvu kar najmočneje vzbudila zavedanje, da vsak človek hrepeni po ljubezni in svobodi. Ljubezen in svoboda sta temelja srečne eksistence.