Avtorski in koprodukcijski projekt, ki nastaja v prijateljskem ambientu med dvema sosedoma, mariborsko in graško Opero, obravnava posebnost koreografskega premisleka prostora in časa, tistega izmuzljivega
Avtorski in koprodukcijski projekt, ki nastaja v prijateljskem ambientu med dvema sosedoma, mariborsko in graško Opero, obravnava posebnost koreografskega premisleka prostora in časa, tistega izmuzljivega "tukaj in zdaj", in njegov neposredni vpliv na medčloveške odnose. Foto: SNG Maribor
Ples je že od nekdaj, tako rekoč od vznika človeške civilizacije, predstavljal fizično-gibalno komunikacijsko polje med posameznikom in kolektivom, ki ga obkroža. Foto: SNG Maribor
Baletna predstava s sodobno koreografijo se ukvarja s kulturnimi razlikami različnih okolij, ki jih vnašajo ljudje s svojima življenjskim slogom in mentaliteto, prav tako pa izpostavlja možnosti harmoničnega sobivanja, ki se odraža tudi v estetski komunikaciji med gibom, glasbo in privlačno vizualno izraznostjo. Foto: SNG Maribor

V Veliki dvorani Slovenskega narodnega gledališča bo nocoj ob 20.00 premiera sodobnega baletnega performansa Meeting Maribor, v katerem se združita dve baletni predstavi, dveh baletnih koreografov, enega iz Maribora, drugega iz Gradca.

Medtem ko je umetniški vodja mariborskega baleta Edward Clug tokrat z graškimi baletnimi plesalci izdeloval koreografijo svojega avtorskega projekta Skice, ki je bila premierno uprizorjena junija lani na eksperimentalnem odru graške opere, je Toulon, že desetletje umetniški vodja baleta v Gradcu, z mariborskim baletnim ansamblom začel pripravo na Sladko Suite, ki je bila v Gradcu premierno izvedena septembra lani.

"Temeljni kamen umetniške izmenjave baletnih ansamblov ne leži le v geografski bližini Gradca in Maribora ali kulturni povezanosti obeh dežel. Poseben razlog tiči tudi v podobnosti prizadevanj oziroma aspiraciji sodobnega plesa," je o predstavi, ki bo v Mariboru doživela šest ponovitev, povedal Toulon.

Izražanje osebnosti preko plesa
V predstavi za 11 plesalcev in glasbenika Sladko Suite je Toulon želel prek plesa izvabiti osebnost plesalcev, kar je po njegovem mnenju navadno v nasprotju s klasičnim baletom, kjer se posameznikov jaz potlači in neredko tudi izgubi v iskanju pogosto nedosegljivega ideala. Graškega koreografa je zanimala oseba brez maske, kar pomeni da se ni toliko posvečal gibanju, ampak prostoru, iz katerega to gibanje izhaja.

V njegovi predstavi bodo nastopili Tijuana Križman Hudernik, Matjaž Marin, Catarina de Meneses, Demetrius King, Evgenija Koškina, Tiberiu Marta, Olesja Hartmann, Sytze Jan Luske, Branka Popovici, Eric Burrough in Gaj Žmavc. Glasbo je napisal in jo izvaja Reinhard Ziegerhofer.

Zgoščeni trenutki pretekli koreografij
Clug pa je v Skicah, ki so tematsko povsem nevezane na prej omenjeno predstavo, na glasbo Milka Lazarja in Boruta Kržišnika zgostil določene trenutke svojih dozdajšnjih koreografij. Te je analiziral in podrobneje raziskal, da bi jih lahko nato povezal v novo celoto in kontekst, pri čemer so jim nove okoliščine dodelile drugačno strukturo in pomen.

V predstavi plešejo Laura Fischer, Dianne Gray, Areti Palouki, Sarah Schoch, Daphne van Dooren, Jura Wanga, Shaohui Yi, Noriaku Aoki, György Baan, Boštjan Ivanjšič, Philipp Krüger, Michael Munoz Sinisterra, Thomas Smithson, Matthias Strahm in Michal Zabavik. Za kostumografijo je poskrbel Leo Kulaš.