O fizičnih napadih na ženske, neprimernem komuniciranju in žalitvah na enem najuglednejših festivalov na svetu je poročal časopis Nordbayerischer Kurier. Kot piše, naj bi bila žrtev, ki je o tem spregovorila, tudi direktorica festivala Katharina Wagner, ki naj bi jo brez privoljenja prijeli za prsi. "To je res," je povedala za bavarski časopis. Negativne izkušnje o dotikanju brez privoljenja so delile tudi druge ženske, ena od njih je za časopis dejala: "Za nekatere od nas je to vsakdanje življenje."
Vodja službe stikov z javnostjo Hubertus Herrmann je tri dni pred začetkom dogodka dejal, da so upravo obtožbe festivala presenetile, "saj doslej niso bile znane nobene informacije o morebitnih napadih". Napovedal je tudi takojšnjo preiskavo obtožb. Hkrati je vse prizadete pozval, naj se neposredno obrnejo na upravo festivala. "Ne bomo dopuščali nobenih žalitev ali fizičnih napadov," je bil odločen.
Po poročanju časopisa letijo kritike tudi na nekdanjega glasbenega direktorja festivala Christiana Thielemanna, ki naj bi kričal na glasbenike in jih žalil, a je zvezdniški dirigent te obtožbe odločno zavrnil.
Thielemann zanika obtožbe: Šlo je za nesporazum, vzdušje je odlično
"Nič ni res," je dejal in menil, da je šlo za "nesporazum". Ob tem je poudaril, da je razpoloženje na festivalu odlično. Dirigent, ki naj bi letos vihtel dirigentsko palico pri Wagnerjevi operi Lohengrin, je dejal, da gre za "harmonično in sanjsko delo", ki pa bo zaradi omenjenih obtožb zdaj v ozadju.
Ministrica: Spolni napadi so nesprejemljivi
Odzvala se je tudi nemška ministrica za kulturo Claudia Roth in poudarila, da je treba očitka o seksizmu na festivalu vzeti resno, in izrazila pričakovanje, da bo vodstvo festivala ustrezno ukrepalo. "Spolni napadi, verbalni ali fizični, so absolutno nesprejemljivi in ne smejo ostati nekaznovani," je dejala v petek v Berlinu.
Po dveh letih spet s skoraj polno dvorano
Znameniti festival Wagnerjevega glasbenega gledališča se bo danes začel z novo uprizoritvijo Tristana in Izolde. Režijo so letos zaupali Ronaldu Schwabu. Letošnja postavitev bo dvanajsta v zgodovini festivala, dirigiral bo Markus Poschner, v naslovnih vlogah pa nastopata Američan Stephen Gould in Angležinja Catherine Foster.
Kot drugi spektakel letošnje izvedbe napovedujejo tudi novo uprizoritev Nibelungovega prstana v režiji Valentina Schwarza. Na festivalu se bodo do sklepa letošnje izvedbe 1. septembra izmenjale še postavitve štirih Wagnerjevih oper: Tristan in Izolda bo na sporedu dvakrat, Lohengrin petkrat ter Večni mornar in Tannhäuser štirikrat.
Po dveh letih izrednih razmer zaradi pandemije covida-19 bo festivalsko dogajanje do 1. septembra ponovno pred skoraj polno dvorano, kjer bo na voljo 1771 mest. Zaradi prenove jih bo okoli 200 manj kot običajno.
Enomesečni festival v Bayrethu na severu Bavarske je ena najbolj zaželenih poletnih glasbenih prireditev na svetu. Uprizarjajo ga v teatru z nekaj manj kot 2000 sedeži, ki so zgradili po načrtih skladatelja Richarda Wagnerja (1813–1883) in s podporo takratnega kralja Ludvika II. Bavarskega. Wagner si je lastno gledališče zamislil, da bi v njem uprizarjal svoja dela.
"Mislim, da bi bil kot skladatelj in libretist zadovoljen, da se njegova glasba še vedno izvaja v tej orkestrski jami kot nekoč. Oder in kulise se lahko spreminjajo, a akustika se od leta 1876 do danes ni spremenila. In da, imamo še vedno lesene stole, ki včasih niso posebno udobni, glasbeniki pa se potijo v jami in igrajo v kratkih hlačah. Mislim, da bi ga njegov koncept, ki obstaja še danes, osrečil. Še posebno glasba, ki tukaj zveni prav lepo," je o Wagnerjevi Festivalni hiši na Zelenem griču povedal Hermann.
V festivalni hiši Wagnerjeva dela – z vmesnimi prekinitvami – uprizarjajo od leta 1876. Festivalske vstopnice pa so med bolj iskanimi in je nanje treba čakati več let.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje