Otvoritveni gledališki dogodek To smo mi se ukvarja z vprašanjem življenjepisa kot formalne predstavitve umetnika. Foto: Sigledal.org
Otvoritveni gledališki dogodek To smo mi se ukvarja z vprašanjem življenjepisa kot formalne predstavitve umetnika. Foto: Sigledal.org
Preglej na glas
Festivalsko dogajanje spremlja bilten, ki bo letos prvič dostopen na spletnem portalu SiGledal. Foto: www.pre-glej.si

Dogajanje je v Štihovi dvorani Cankarjevega doma z omenjeno predstavo odprla skupina Preglej, nato pa se bo festival nadaljeval do 18. marca. Prizorišč dogajanje je več, poleg Cankarjevega doma tudi Plesni Teater Ljubljana in druga prizorišča po Ljubljani.
Na festivalu bodo premierno predstaviti štiri delavniške projekte ad hoc gledališča - dogodek na temo segregacije glede na ekonomsko situiranost, spolno usmerjenost, poklic in spol. Pripravljajo pa tudi diskusijo o metodologiji dela pri ustvarjanju ad hoc projektov.
Šest plodnih let festivala
Po besedah dramaturginje in dramatičarke Simone Semenič je festival dramske pisave od svojih začetkov pred šestimi leti prehodil plodno pot iskanja drugačnih pristopov k predstavitvi sodobne slovenske dramatike. V svoj program uvršča še neuveljavljene pisce in jim bo, poleg predstavitve širši javnosti, ponudil vrsto koristnih delavnic in preizkušanj različnih gledališčnih praks.
Program napoveduje dve gostujoči predstavi, ki vpeljujeta nove gledališke formate. Gre za predstavo Mnogo nas je avtorice Dalije Aćin v produkciji beograjskega Bitef teatra in projekt Kako se je moje življenje spremenilo v festival? avtorja Roka Vevarja, ki bo doživela slovensko premiero.

Program festivala najdete tukaj.

Prisluhnite nominirancem za Grumovo nagrado
Prisluhniti bo mogoče tudi bralnim uprizoritvam nominiranih besedil za Grumovo nagrado 41. tedna slovenske drame, ki bo potekal med 23. marcem in 6. aprilom. Predstavili bodo dela Spalnica ali Sveti Jurij ubija zmaja Vinka Möderndorferja, Shocking Shopping avtorja Matjaža Zupančiča, Stolp Iva Svetine in Vaje iz tesnobe Milana Kaca, tem pa bodo sledili moderirani pogovori z avtorji besedila ter gledališkimi teoretiki. Vodila jih bo Zala Dobovšek, namenjeni pa so kritiškemu pretresu nominiranih besedil ter pogovoru z avtorji in gledališkimi strokovnjaki, ki bodo izpostavili posebnosti posameznega dramskega besedila.
Festival bo tudi teoretično obravnaval sodobno dramsko pisavo, nove uprizoritvene žanre in metodologije dela, pripravili pa so tudi okroglo mizo z naslovom Kako misliti in uprizarjati nove tekstovne formate.