Obe predstavi so pomembno pomagali sooblikovati vsi nastopajoči in sta pravzaprav nastali skozi improvizacijo, z iskanjem odgovorov na sečišču občutljivega telesa ter družbenosti in politike, ki vdira v to intimno telo. Foto: Petra Veber/ptl.si
Obe predstavi so pomembno pomagali sooblikovati vsi nastopajoči in sta pravzaprav nastali skozi improvizacijo, z iskanjem odgovorov na sečišču občutljivega telesa ter družbenosti in politike, ki vdira v to intimno telo. Foto: Petra Veber/ptl.si
Petra Veber
Medtem ko se je po Horvatovih besedah Utopija 1 obračala v preteklost, v šestdeseta leta in ni poznala nobenih omejitev, niti glede časa trajanja in je bila popolnoma razrešena vseh formalnih pravil, je Utopija 2 časovno omejena, veliko bolj apolinična in se do skrajnosti nagiba v formo. Foto: Petra Veber/ptl.si
Ideja za Utopijo 1 se je Horvatu porodila ob delavnici, ki jo je vodil maja lani v ljubljanskem plesnem teatru in ki se je je udeležilo nekaj vrhunskih ustvarjalcev. Foto: Petra Veber/ptl.si
Nova Utopija Sebastijana Horvata

Ena od osrednjih tem je, tako kot pri Utopiji 1, ki je nastala v produkciji centra E.P.I., kot tudi pri Utopiji 2, ki je nastala v produkciji Plesnega teatra Ljubljana, kolektiv, sicer pa gre za dva v estetskem smislu popolnoma različna izdelka, je pojasnil režiser.

Iz neomejene preteklosti v časovno omejeno formo
Medtem ko se je po Horvatovih besedah Utopija 1 obračala v preteklost, v šestdeseta leta in ni poznala nobenih omejitev, niti glede časa trajanja in je bila popolnoma razrešena vseh formalnih pravil, je Utopija 2 časovno omejena, veliko bolj apolinična in se do skrajnosti nagiba v formo. Medtem ko je Utopija 1 mrzlično iskala stik z občinstvom, je Utopija 2 sama sebi zadostna in gleda v prihodnost.

Obe predstavi so pomembno pomagali sooblikovati vsi nastopajoči in sta pravzaprav nastali skozi improvizacijo, skozi iskanje odgovorov na sečišču občutljivega telesa ter družbenosti in politike, ki vdira v to intimno telo, je še pojasnil Horvat.

Ideja za Utopijo 1 se je Horvatu porodila ob delavnici, ki jo je vodil maja lani v ljubljanskem plesnem teatru in ki se je je udeležilo nekaj vrhunskih ustvarjalcev. Kot je pojasnil, je delavnica temeljila na soočanju plesnih in igralskih teles in je pripeljala do zanimivih rezultatov, ob katerih se je porodila ideja za nadaljnje raziskovanje.

Režiser o predstavi razmišlja tudi tako: "Misliti in delati predstavo, ki bazira na skupnosti, ki verjame v to, da je mogoče spremeniti svet, da obstaja idealna sanja o najboljšem svetu, predstavo, ki išče idejo utopije v današnjem svetu. Vzpostaviti svet, kjer ni konflikta, kjer je edina vera – vera srca; kjer izginjajo interesi, usmerjeni proti kopičenju dobrin s pomočjo tekmovalnosti, grabežljivosti in napredka v smislu »biti najboljši«."

V predstavi nastopajo Leja Juršič, Jana Menger, Dejan Srhoj, Irena Tomažin in Gregor Zorc. V procesu nastajanja predstave sta sodelovali še Sinja Ožbolt in Petra Veber Rojnik, ki pa zaradi bolezni ne nastopata. Scenografka in kostumografka predstave je Petra Veber, predstavo bo obogatila glasba Dmitrija D. Šostakoviča.

Premiera predstave je bila 11. februarja, ponovitvi pa 12. in 15. februarja ob 20. uri v Plesnem teatru Ljubljana.

Nova Utopija Sebastijana Horvata