Bolšoj teater se je 'iz oči v oči' znašel z Mariinskim gledališčem. Foto: Reuters
Bolšoj teater se je 'iz oči v oči' znašel z Mariinskim gledališčem. Foto: Reuters
Bolšoj teater: Ognjeni angel
Bolšoj teater in Mariinsko gledališče se 'spopadata' za naziv najboljše baletne in operne ustanove v Rusiji. Foto: Reuters
Gledalisce Bolsoj: Ognjeni angel
Bolšoj teater in Mariinsko gledališče se bosta v Londonu spomnila Dmitrija Šostakoviča, čigar 100-letnico rojstva Rusi letos praznujejo. Foto: Reuters
Gledalisce Bolsoj: Ognjeni angel
Bolšoj teatru se je menda 'zataknilo v času'. Foto: EPA

Ustanovi, ki veljata za največja konkurenta v boju za naziv vodilne ruske baletne hiše, namreč gostujeta vsako v enem od londonskih gledališč. Bolšoj teater, katerega sedež je v Moskvi, Britancem na odru operne hiše Covent Garden predstavlja baleta Ognjeni angel Sergeja Prokofjeva, Boris Godunov Modesta Musorskega in znamenito Labodje jezero Petra Iljiča Čajkovskega. Baletni ansambel iz St. Peterburga pa v London Coliseumu nastopa s satirično opero Nos Dmitrija Šostakoviča.



Trenja med Valerijem Gergijevim in Lilian Hochhauser
Medtem ko so si britanski gledališki kritiki in ljubitelji baleta ob misli na gostovanje obeh baletnih hiš že nekaj tednov meli roke, pa predstavniki obeh skupin nočejo govoriti o boju za prestiž, v katerega sta gledališči zapleteni že od konca 18. stoletja (Bolšoj teater so ustanovili leta 1776, Mariinsko gledališče pa leta 1783). Valerij Gergijev, umetniški direktor Mariinskega gledališča, je tako za časopis Sunday Times suvereno izjavil: "Z nikomer nisem v vojni. Niti z Bolšojem niti s Hochhauserjevo." S Hochhauserjevo je Gergijev mislil Lilian Hochhauser, promotorko obiska Bolšoja v Londonu, ki je dejala, da je sočasno gostovanje vodilnih ruskih baletnih hiš napaka.

Zamera, ki naj bi jo Gergijev čutil do Hochhauserjeve, naj bi imela precej globlje temelje. Lilian Hochhauser je izvršna direktorica ustanove Victor Hochhauser, ki je doslej stala za vsemi gostovanji Bolšoj teatra v Londonu. Tokrat pa se je Lilian Hochhauser odločila za Mariinsko gledališče. 'Menjavo zavezništev' je sprožila odločitev Gergijeva, da bo njegovo gledališče na Otoku uprizarjalo le dela Dmitrija Šostakoviča. Hochhauserjevi to ni bilo po godu in odločila se je za Bolšoj teater .

Zaspani in samozadovoljni Bolšoj teater
Svojo izjavo, da se ne želi primerjati z gledališčem Bolšoj, je na laž postavil kar Gergijev sam. Novinarjem je podal nekoliko posmehljivo pripombo: "Kolikokrat lahko v Londonu uprizoriš Labodje jezero?" S tem je namigoval na neizvirnost programa Bolšoja, katero so opazili tudi nekateri britanski kritiki. Novinar Sunday Timesa je celo zapisal, da Bolšoj počiva na stari slavi, saj še vedno velja za najpomembnejšo operno in baletno hišo na ozemlju nekdanje Sovjetske zveze. Tega slovesa pa njegova nepripravljenost na izpeljavo nekoliko bolj drznega programa ne potrjuje.

Gledališči kmalu v novih prostorih
Usodi obeh gledališč pa ne povezuje le hkratno gostovanje v Londonu. Člani obeh ustanov nestrpno pričakujejo trenutek, ko bodo lahko začeli vaditi in nastopati v novih prostorih. Dotrajanost Bolšoj teatra je bila že več let simbol slabega položaja ruskih umetnikov. A lani se je končno nekaj premaknilo in ta čas poteka obsežna obnova stavbe, med katero bodo namestili sodobno odrsko tehnologijo, nastopajočim pa bodo zagotovili tudi nove prostore v zaodrju. Obnovitvena dela naj bi bila dokončana v treh letih.

Pod vodstvom Valerija Gergijeva, ki je močno pripomogel k vzponu Mariinskega gledališča med trenutno najbolj ugledne baletne in operne hiše, pa je stekla tudi gradnja novega Mariinskega gledališča. Stavba naj bi bila videti zelo futuristično, nad čimer so številni prebivalci St. Peterburga začeli tožiti, še preden je bil v zemljo zakopan temeljni kamen.