Podobno kot srečujemo ponaredke na črnem trgu, je Janez Janša tudi na 'trg' sodobnega plesa lansiral ponaredke nekaterih ključnih plesnih del 20. stoletja. Foto: Exodos
Podobno kot srečujemo ponaredke na črnem trgu, je Janez Janša tudi na 'trg' sodobnega plesa lansiral ponaredke nekaterih ključnih plesnih del 20. stoletja. Foto: Exodos
Move-as - Zgodbe o telesu 4
Snježana Premuš je cel cikel predstav namenila človeškemu telesu. Foto: Exodos

Po mnenju mednarodne strokovne komisije je bila najboljša predstava Fake it! v režiji Janeza Janše, občinstvo pa je najbolj prepričala predstava v koreografiji Snježane Premuš z naslovom Move-as - Zgodbe o telesu 4.

Izhodišče predstave Janeza Janše (nekoč Emil Hrvatin) so "predstave sodobnega plesa, ki jih Slovenija ni nikoli videla in jih najbrž tudi ne bo, če ne zaradi ekonomskih določevalcev programiranja hiš z mednarodnim scenskim programom in festivalov scenskih umetnosti, pa zaradi gole in stvarne biološke minljivosti ustvarjalcev. Podobno kot srečujemo ponaredke na črnem trgu izdelkov, bodo tudi na trg sodobnega plesa lansirani ponaredki del nekaterih ključnih koreografov druge polovice 20. stoletja," piše o predstavi v festivalski knjižici.

Janša je režiser številnih del, denimo Mi vsi smo Marlene Dietrich FOR in rekonstrukcije Jovanovićeve Pupilija, papa Pupilo pa Pupilčki. Je avtor monografije Ponavljanje, norost, disciplina - celostna umetnina Fabre, redno izvaja delavnice in predava po evropskih in ameriških univerzah ter umetniških središčih.

Mednarodno strokovno žirijo so sestavljali selektorji festivala - publicistka, umetniška kritičarka in dramaturginja Amelia Kraigher, režiserka in kustosinja Barbara Novakovič ter umetniški koordinator December Dance Festivala in Concertgebouwa Samme Raeymaeker.

Občinstvo je svojega favorita lahko izbiralo med vsemi 19 predstavami na programu letošnje Gibanice. Najbolje je ocenilo predstavo Premuševe Move-as - Zgodbe o telesu 4, ki je bila prikazana v spremljevalnem programu. Predstava spada v avtoričin cikel plesnih predstav, osredotočenih na telo. V predstavah Premuševe gre za iskanje novih razmerij s povzročanjem napetosti med lastno identiteto in realnostjo določenih delov telesa.