Sabini Cvilak je pot do ameriškega občinstva odprl Placido Domingo, ki jo je lani povabil v svojo operno hišo v Washington. Foto: Bozar
Sabini Cvilak je pot do ameriškega občinstva odprl Placido Domingo, ki jo je lani povabil v svojo operno hišo v Washington. Foto: Bozar
Giaochino Rossini: Petite Messe Solennelle
Giaochino Rossini je oratorij Petite Messe Solennelle objavil le nekaj let pred svojo smrtjo.

Cvilakova se je tako vrnila v washingtonski Kennedy Center, kamor jo je že lani povabil direktor washingtonske opere Placido Domingo. Tedaj je slovenska sopranistka kot Mimi v operi La Boheme Giacoma Puccinija požela stoječe ovacije. Dobrih kritik in pohval je bila deležna tudi tokrat. V operi Gioachina Rossinija Petite Messe Solennelle ima Sabina Cvilak eno izmed štirih solističnih vlog. Poleg nje na odru stojijo še Andrea Boccelli, Kate Aldrich in Aleksander Vinogradov. Sabina Cvilak ostaja v Združenih državah, kjer bo na turneji do sredine decembra. Med drugim se bo mudila tudi v Los Angelesu, kjer bo z vlogo vaške device Micaele nastopila v Bizetovi operi Carmen.

"/.../ ali je to, kar sem napisal, zares sveta glasba ali pa gre le za nekaj preklete glasbe?" Oratorij Petite Messe Solennelle je namreč Rossini pisal izredno dolgo. Objavil ga je na primer skoraj 40 let po svoji zadnji operi, Viljemu Tellu, po kateri se je njegova plodnost precej zmanjšala. Petite Messe Solennelle je elegantno in intimno delo, ki se zelo razlikuje od po pravilu razkošnih liturgičnih del, ki so jih skladali Rossinijevi sodobniki. Oratorij za dva klavirja in harmonij je Rossini posvetil grofici de Pillete-Will, v katere zasebni kapeli je bil oratorij tudi prvič izvedena. Ker se je bal, da bo delo postopoma utonilo v pozabo, je v naslednjih letih oratorij tudi priredil za orkester. V takšni obliki je bilo delo prvič izvedeno 28. 2. 1869 oziroma tri mesece po skladateljevi smrti.