"Zelo malo ljudi še mora biti po hišah, iz večine so že opustili življenje. V kaki sobi gotovo visi obešenec, že ves zaprašen in orumenel, predmeti so ga tekom časa docela sprejeli medse," je Slavko Grum zapisal v drami, ki jo je na oder tržaškega gledališča postavil Igor Pison. Vse vloge – v uprizoritvi je število oseb skrčeno na osem – odigrata in odpojeta Daniel Dan Malalan in Patrizia Jurinčič. Foto: Peter Uhan
false
Fragmenti klasične, operne in popovske glasbe v tržaški uprizoritvi igrajo pomembno vlogo kot sestavni del dramaturgije. Foto: Peter Uhan

Ustvarjalci so v ospredje postavili osrednjo zgodbo Hane, hčerke trgovca, ki je s svojo vrnitvijo iz tujine v mestu povzročila nemir. Izvirno zgodbo z več kot dvajsetimi osebami so skrčili na osem oseb, ki jih bosta odigrala Daniel Dan Malalan in Patrizia Jurinčič, v predstavo pa vpletli fragmente klasične, operne in popovske glasbe.
Grumova podoba življenja v začaranem krogu mesta, ki hrepeni po preobratu, in njegovih prebivalcev, ki zgolj čakajo na odrešilni dogodek, je predpremiero na odru SSG-ja Trst doživela 11. februarja. Čudaške osebe, za katere je Grum dobil navdih tudi med svojim delom v umobolnici, zaznamujejo življenjska praznina, neuslišana hrepenenja in ujetost v brezizhodnosti. Režiser Igor Pison je osmislitev te praznine mesta, v katerem se nobena zgodba ne premakne z mrtve točke, dosegel z ustvarjanjem vzporednega sveta, v katerem glasba spremlja, podpira, krepi in včasih celo preglasi hrup notranjega nemira, skrite travme in frustracije prebivalcev Goge, ki se v dušljivi monotonosti vsakdana le še množijo. Z lutkami namesto ljudi so poudarili pomanjkanje človečnosti.
Uprizoritev nadomestila odpovedani muzikal
Z uprizoritvijo so v gledališču nadomestili predvideni muzikal Zadnjih pet let Jasona Roberta Browna, ki so ga morali odpovedati zaradi zapletov z avtorskimi pravicami, pri Dogodku v mestu Gogi pa so ohranili enako zasedbo. Daniel Dan Malalan in Patrizia Jurinčič bosta nastopila ob spremljavi instrumentalne skupine Glasbene matice pod vodstvom Igorja Zobina z violinistko Ano Obreza, violistko Valentino Bembi in violončelistko Irene Ferro Casagrande.
Pod dramaturgijo se podpisujeta Katarina Košir in Ana Obreza, scenografijo in kostumografijo pa je ustvarila Petra Veber. V gledališču nadaljujejo tudi prakso kratkih predstavitev uprizoritve, ki potekajo pol ure pred začetkom vsake ponovitve.
Razstava tržaškega kostumografa Igorja Pahorja
Pred predpremiero so v vhodni avli gledališča odprli tudi razstavo, s katero so se poklonili tržaškemu kostumografu Igorju Pahorju. Za razstavo Lepota bo rešila svet je Društvo za umetnost KONS pripravilo izbor njegovih skic in kostumov.